Λαρδούτσου, Ειρήνη

Γεννήθηκα στη Ρόδο του Ήλιου και των ιβίσκων. Ακολούθησα το επάγγελμα της Νηπιαγωγού (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) ως μόνη και ξεκάθαρη επιλογή μου, ενώ από το 2008 ασχολούμαι με τη Δημιουργική Γραφή (Ma στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) και την Εκπαίδευση Ενηλίκων (Med στο ΕΑΠ). Έχω σχεδιάσει και υλοποιήσει πάνω από 20 καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα περιβαλλοντικού και πολιτιστικού χαρακτήρα, κυρίως μέσα από εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής, ενώ τα τελευταία 6 χρόνια σχεδιάζω και υλοποιώ καινοτόμα προγράμματα «συνεκπαίδευσης νηπίων και ενηλίκων» (γονέων), διευρύνοντας τις δυνατότητες των εργαστηρίων. Έχω κληθεί από σχολικούς συμβούλους κι άλλους φορείς να επιμορφώσω συναδέλφους μου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Κοζάνη και Λάρισα, ενώ συνεργάζομαι για χρόνια με το Μουσείο Σχολικής Ζωής κι Εκπαίδευσης, με το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, με το Διεθνές Κέντρο Λογοτεχνών και Μεταφραστών Ρόδου, με Δήμους, Βιβλιοθήκες, Δομές Προσφύγων και Ιδιωτικά κέντρα κι Εκπαιδευτήρια, υλοποιώντας εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής για μαθητές και ενήλικες. Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας για το σχολικό εγχειρίδιο Δημιουργικής Γραφής των εκπαιδευτικών για το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου, http://www.schools.ac.cy/klimakio/Themata/logotechnia/didaktika_encheiridia.html], Α’ έκδοση 2012 ενώ η πρόταση μου για τη Δημιουργική Νήπιο-Γραφή βρίσκεται στο συλλογικό τόμο «η Δημιουργική Γραφή στο σχολείο» Μεταίχμιο 2015, (επιμ. Σοφία Νικολαίδου) Είμαι παντρεμένη και μητέρα δύο αγοριών,έζησα σε Ρόδο, Αθήνα, Κοζάνη και μόνιμα πια Θεσσαλονίκη, εξακολουθώ να αγαπώ τα παιχνίδια με τα παιδιά αλλά και του μυαλού μου, λατρεύω τις γέφυρες κάθε είδους, ενώ δεν υπάρχει ταξίδι μου ή διαδρομή μου που να μην έχει στις αποσκευές μου πέτρες, λάφυρα από κοίτες ποταμών, βουνών και θαλασσών. Το βιβλίο «Έλα να φτιάξουμε μια γέφυρα» , ξεκινώντας από την τραγικά εμβληματική μνήμη του μικρούλη Αϊλάν , τόλμησε να ξεμυτίσει πρώτο από το μπουκωμένο με κείμενα συρτάρι μου. Ξεπέρασε σονέτα κι ελεύθερα ποιήματα που ακόμη δεν τολμούν, μυθιστορήματα που περιμένουν και κουβαλώντας όλη την αθωότητα και την ουτοπική οπτική της νηπιακής ηλικίας που το χαρακτηρίζει, ανέλαβε και την ευθύνη της πρωτιάς του. Χρωστάω την εκδοτική αρχή μου σ αυτό κι ευγνωμονώ όλες τις συντεταγμένες που με όρισαν.