Κάπος, Παναγιώτης

O Παναγιώτης Κάπος, αριστούχος διδάκτωρ του Παντείου Πανεπιστημίου (τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού) σπούδασε κλασική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων», της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Συνδυάζοντας ερευνητική και επαγγελματική εμπειρία δραστηριοποιείται από το 2005 στον χώρο της αγοράς του βιβλίου, των εκδόσεων και του πολιτισμού κατέχοντας διευθυντικές θέσεις. Συνεργάζεται με επιχειρήσεις του εκδοτικού κλάδου και με οργανισμούς του γραπτού πολιτισμού ως επιστημονικός-ερευνητικός συνεργάτης. Διευθύνει και επιμελείται σειρές βιβλίων για τις Δημιουργικές Βιομηχανίες και την Πολιτιστική Επιχειρηματικότητα στην ψηφιακή εποχή, τα Μέσα, την Πληροφορία και την Επικοινωνία στον 21ο αιώνα, τη Βιώσιμη Κοινωνία (διαφορετικότητα, διαπολιτισμικότητα, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση) και τον Πολιτιστικό Τουρισμό. Έχει διδάξει στο Πάντειο Πανεπιστήμιομαθήματα για το βιβλίο και τον γραπτό πολιτισμό στην ψηφιακή εποχή, την εκδοτική επιχειρηματικότητα και την ψηφιακή μετάβαση των Βιομηχανιών Μέσων και Περιεχομένου. Έχει συνεργαστεί με το Darmstadt University of Applied Sciences (h-da) της Γερμανίαςσε μαθήματα του μεταπτυχιακού προγράμματος Expanded Media. Είναι συνεργάτης του Εργαστηρίου Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού (Media Lab) του Παντείου Πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά και συγγραφικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στο νέο τεχνο-οικονομικό και επικοινωνιακό παράδειγμα για τις Δημιουργικές και Πολιτιστικές Βιομηχανίες του 21ου αιώνα, στην πολιτιστική επιχειρηματικότητα, στη βιώσιμη ανάπτυξη και ψηφιακή μετάβαση των μιντιακών επιχειρήσεων. Έχει λάβει μέρος σε πολλά συνέδρια για τις Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες, ενώ έρευνες και άρθρα του για την εκδοτική επιχειρηματικότητα, την αναγνωστική δραστηριότητα, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στις Βιομηχανίες Μέσων και Περιεχομένου, την ψηφιακή επικοινωνία, το πολιτιστικό φαινόμενο και την οικονομία των Μέσων έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, σε διεθνείς εκθέσεις, επιστημονικά περιοδικά και βιβλία.