0
Your Καλαθι
Η ρεαλιστική Αποκάλυψη του Ιωάννη
Έκπτωση
10%
10%

Περιγραφή
ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Από την αρχή της εφηβείας μου είχα μεγάλη αδυναμία στα βιβλία Επιστημονικής Φαντασίας, τα αστυνομικά μυθιστορήματα, τα θρίλερ και τα ανάλογα κόμικς και τους συγγραφείς όπως ο Εντγκαρ Άλαν Πόε, ο Χ. Β. Λαβκραφτ, ο Στίβεν Κινγκ και πολλούς άλλους και συνεχίζω μέχρι σήμερα. Τα διάβαζα πάντα με ιδιαίτερη ευχαρίστηση, άνεση, πάθος και ποτέ δεν τα αντιμετώπισα με φόβο. Ίσως να ήταν άθελα μου το αντίδοτο για να ξεπεράσω όλους τους φόβους και τις φοβίες τις εφηβείας μου. Η πρώτη φορά που ξεκίνησα να διαβάζω την ‘Απόκάλυψη του Ιωάννη’ ήταν γύρω στα πενήντα μου, περισσότερο εξαιτίας του βιβλίου που είχα ξεκινήσει να δουλεύω εκείνη την εποχή, ‘Τα τέσσερα Ευαγγέλια, θεόπνευστη συγγραφή ή ανωνύμων συρραφή;’. Ποτέ μέχρι τότε δεν μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον, αν και θα έπρεπε (;).
Τελικά, ήταν για μένα ένα αναπάντεχα δυσάρεστο σοκ, σε τόσο μεγάλο βαθμό, που για κάποιο διάστημα μερικών μηνών, σταμάτησα το γράψιμο του βιβλίου για τα Ευαγγέλια. Ομολογουμένως είχα πολλές φορές εκπλαγεί με κάποιες περικοπές των Ευαγγελίων, τις
Πράξεις των Αποστόλων, ή τις διάφορες Επιστολές των Αποστόλων, αλλά, αυτά τα αρνητικά ή βίαια στοιχεία απαλύνονταν με κάποιες περικοπές πολύ πιο ήπιες και πολλές φορές γεμάτες αγάπη, θα μπορούσα να πω.
Η ‘Αποκάλυψη’ όπως θα την αποκαλώ από εδώ και πέρα, σ’ όλα τα σχόλια όμως, είναι πάντα κατά την άποψή μου, ανυπέρβλητα πιο τρομακτική, και θλιβερή, από ό,τι είχα διαβάσει μέχρι τότε. Θα πρέπει να σημειώσω ότι ενώ δεν είμαι θρησκευόμενος έχω διαβάσει όλη τη Καινή Διαθήκη, αρκετά βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, φυσικά και το Κοράνι, για να μπορώ να έχω όσο το δυνατόν, πιο ξεκάθαρη άποψη των τριών οικουμενικών μονοθεϊστικών θρησκειών. Έχοντας ολοκληρώσει το βιβλίο για τα Ευαγγέλια, το 2007, με απασχολούσε κατά διαστήματα το θέμα της ‘Αποκάλυψης’, κάτι με προέτρεπε να ασχοληθώ περισσότερο γιατί, δεν μπορούσα να δεχθώ ότι θα είναι τόσο τραγική. Ειλικρινά, δε με δυσκόλεψε τόσο η γλώσσα, η γραμματική ή το συντακτικό, όσο τα νοήματα, οι περιγραφές, και οι εικόνες της Αποκάλυψης’. Συνεχίζω να αναρωτιέμαι πώς ένα άτομο έχει τόση αρρωστημένη ικανότητα να περιγράφει επανειλημμένα και σαδιστικά, βασανισμούς, ολοκληρωτικές σφαγές, και εξαφανίσεις όλου του κόσμου, δυο και τρεις φορές, με τους πιο βάναυσους τρόπους, που δεν
χωρούν τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό, απλά για να τιμωρηθεί και να μετανοήσει. Μα πώς, αφού όλοι έχουν πεθάνει. Σύμφωνα με την ‘Αποκάλυψη’, ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα επιλογής, ούτε ελευθερία βούλησης και δεν χρειάζεται απλά να είναι σωστός στη ζωή του, πρέπει να είναι δούλος του συγκεκριμένου ‘Όντος’, που τον αποκαλεί Θεό.
Ειλικρινά, αδυνατώ να δεχθώ όσα ‘Υπομνήματα’ κι αν έχουν γραφτεί, (έτσι ονομάζουν τις ερμηνευτικές εργασίες για να τις ομορφύνουν), ότι είναι δυνατόν ένας Θεός, οποιασδήποτε θρησκείας, θα μπορούσε να σκεφτεί και κυρίως να πράξει, τόσο στυγερά εγκλήματα όχι μόνο ενάντια στην ανθρωπότητα αλλά και ενάντια στον ίδιο τον πλανήτη. Δεν είναι φυσικά καθόλου τυχαίο ότι οι πιο σοβαροί θεολόγοι που έχουν γράψει Υπομνήματα για αυτή, αποφεύγουν να αναφέρουν τον όρο ‘Θεόπνευστο’. Όπως επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι οι μεταφράσεις που παραθέτουν, είναι σε υπέρτατο βαθμό ωραιοποιημένες, που αρκετές φορές, όχι μόνο αλλοιώνεται το νόημα αλλά αγγίζει τα όρια του γελοίου. Μεταφέρουν ό,τι και όπως τους βολεύει, προσπαθώντας να περάσουν τα μηνύματα και τα νοήματα
που τους βολεύουν, για να τα ταιριάζουν με τα επίσημα δόγματα και δοξασίες, που πιστεύουν. Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι, ότι κανείς, από τους μεταφραστές δεν φιλοτιμείται να αναφέρει ότι έχουν γίνει βελτιώσεις και αλλαγές στη μετάφραση. Μάλλον, θεωρούν φυσικό να το κάνουν, αφού παραδέχονται ως απόλυτα φυσιολογικό, τις εξαφανίσεις, διορθώσεις και αλλαγές, στο συντακτικό, τη γραμματική, ορθογραφία, τα νοήματα και ό,τι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς. Άλλωστε δεν είναι το πρώτο έργο ή το μόνο στο οποίο έγιναν όλα αυτά, από θεολόγους, ιστορικούς και τόσους άλλους καλοθελητές.
Και τα θεόπνευστα κείμενα θέλουν τον μάστορά τους για να γίνουν αποδεκτά. Κλείνοντας τον πρόλογο θέλω να θέσω το παρα- κάτω ερώτημα. Δεν είναι παράλογο ότι ενώ, ο Θεός, όπως υποστηρίζουν οι θρησκείες, έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί τα πάντα, να φτιάχνει τους κόσμους, τους ανθρώπους όπως αυτός θέλει, παρόλα αυτά, να τους εκβιάζει, να τους εκφοβίζει, να τους βασανίζει να τους εξαφανίζει με τους πιο απαράδεκτους τρόπους και μετά να τους ξαναφτιάχνει από την αρχή, όπως γίνεται με τον Θεό της ‘Αποκάλυψης’; Γιατί δεν τους κάνει μια και καλή, όπως τους θέλει και να τους αφήσει να ζουν γαλήνια, σύμφωνα με τους νόμους του; Μήπως, ακριβώς αυτό, είναι το αδύνατο σημείο του; Η δικαιολογία βέβαια, περί ελεύθερης βούλησης και άλλα τέτοια ευχολόγια, δεν υφίστανται, αφού ο ίδιος με τις εξωφρενικές ενέργειές του, τα αναιρεί, σύμφωνα πάντα, με τα όσα εξιστορεί η ‘Αποκάλυψη’. Και μια συμβουλή για τα σκεπτόμενα αλλά θεοσεβούμενα άτομα. Σε σχέση με έναν τέτοιο Θεό, ίσως θα ήταν καλύτερο να μελετήσουν τον Θεό του μέγιστου φιλοσόφου Επίκουρου. Αυτός ο Θεός τουλάχιστον, σύμφωνα με τον Επίκουρο, έφτιαξε τον Κόσμο και τον άφησε μόνο του να πορευτεί, όπως ο ίδιος ο Κόσμος ήθελε.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ…………9
Η άποψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας…………….13
Η απόσταση από τα Ευαγγέλια..…………….15
Αρχικές απόψεις των χριστιανών για την ‘Αποκάλυψη’………………….….…...18
Απόψεις των σκεπτικιστών……………...……….21
Χρήσιμες επεξηγήσεις ………...………………….28
1ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….31 12ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…..77
2ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….35 13οΚΕΦΑΛΑΙΟ…...82
3ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ.……42 14ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…..87
4ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….46 15ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ..…91
5ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….49 16ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…..94
6ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….53 17ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ.….99
7ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ….…58 18ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…104
8ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….62 19ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…109
9ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….65 20ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…113
10ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…...69 21ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…119
11ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…...72 22ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…125
Ο χάρτης με τις επτά πόλεις της ‘Αποκάλυψης’ ...……………………………..30
Ο ρόλος των τεσσάρων ζώων στην Αποκάλυψη Σύμφωνα με την Εκκλησία ……………………….56
Τι σημαίνει ο αριθμός 666 (χξ?) και 616 (χι?).……85
Οι συμβολισμοί των εφτά φιαλών της Οργής σύμφωνα με την Εκκλησία….……....…………….97
Εκκλησιαστικές ερμηνείες για τη μεγάλη Θλίψη……………………..……………………...103
Ο μύθος της ‘Μεσοβασιλείας’ και οι παρενέργειές της μέχρι και σήμερα…..…………117
Τελευταία σχόλια, αναγκαίες συγκρίσεις και τελικά συμπεράσματα.…………...………131
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙA
Από την αρχή της εφηβείας μου είχα μεγάλη αδυναμία στα βιβλία Επιστημονικής Φαντασίας, τα αστυνομικά μυθιστορήματα, τα θρίλερ και τα ανάλογα κόμικς και τους συγγραφείς όπως ο Εντγκαρ Άλαν Πόε, ο Χ. Β. Λαβκραφτ, ο Στίβεν Κινγκ και πολλούς άλλους και συνεχίζω μέχρι σήμερα. Τα διάβαζα πάντα με ιδιαίτερη ευχαρίστηση, άνεση, πάθος και ποτέ δεν τα αντιμετώπισα με φόβο. Ίσως να ήταν άθελα μου το αντίδοτο για να ξεπεράσω όλους τους φόβους και τις φοβίες τις εφηβείας μου. Η πρώτη φορά που ξεκίνησα να διαβάζω την ‘Απόκάλυψη του Ιωάννη’ ήταν γύρω στα πενήντα μου, περισσότερο εξαιτίας του βιβλίου που είχα ξεκινήσει να δουλεύω εκείνη την εποχή, ‘Τα τέσσερα Ευαγγέλια, θεόπνευστη συγγραφή ή ανωνύμων συρραφή;’. Ποτέ μέχρι τότε δεν μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον, αν και θα έπρεπε (;).
Τελικά, ήταν για μένα ένα αναπάντεχα δυσάρεστο σοκ, σε τόσο μεγάλο βαθμό, που για κάποιο διάστημα μερικών μηνών, σταμάτησα το γράψιμο του βιβλίου για τα Ευαγγέλια. Ομολογουμένως είχα πολλές φορές εκπλαγεί με κάποιες περικοπές των Ευαγγελίων, τις
Πράξεις των Αποστόλων, ή τις διάφορες Επιστολές των Αποστόλων, αλλά, αυτά τα αρνητικά ή βίαια στοιχεία απαλύνονταν με κάποιες περικοπές πολύ πιο ήπιες και πολλές φορές γεμάτες αγάπη, θα μπορούσα να πω.
Η ‘Αποκάλυψη’ όπως θα την αποκαλώ από εδώ και πέρα, σ’ όλα τα σχόλια όμως, είναι πάντα κατά την άποψή μου, ανυπέρβλητα πιο τρομακτική, και θλιβερή, από ό,τι είχα διαβάσει μέχρι τότε. Θα πρέπει να σημειώσω ότι ενώ δεν είμαι θρησκευόμενος έχω διαβάσει όλη τη Καινή Διαθήκη, αρκετά βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, φυσικά και το Κοράνι, για να μπορώ να έχω όσο το δυνατόν, πιο ξεκάθαρη άποψη των τριών οικουμενικών μονοθεϊστικών θρησκειών. Έχοντας ολοκληρώσει το βιβλίο για τα Ευαγγέλια, το 2007, με απασχολούσε κατά διαστήματα το θέμα της ‘Αποκάλυψης’, κάτι με προέτρεπε να ασχοληθώ περισσότερο γιατί, δεν μπορούσα να δεχθώ ότι θα είναι τόσο τραγική. Ειλικρινά, δε με δυσκόλεψε τόσο η γλώσσα, η γραμματική ή το συντακτικό, όσο τα νοήματα, οι περιγραφές, και οι εικόνες της Αποκάλυψης’. Συνεχίζω να αναρωτιέμαι πώς ένα άτομο έχει τόση αρρωστημένη ικανότητα να περιγράφει επανειλημμένα και σαδιστικά, βασανισμούς, ολοκληρωτικές σφαγές, και εξαφανίσεις όλου του κόσμου, δυο και τρεις φορές, με τους πιο βάναυσους τρόπους, που δεν
χωρούν τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό, απλά για να τιμωρηθεί και να μετανοήσει. Μα πώς, αφού όλοι έχουν πεθάνει. Σύμφωνα με την ‘Αποκάλυψη’, ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα επιλογής, ούτε ελευθερία βούλησης και δεν χρειάζεται απλά να είναι σωστός στη ζωή του, πρέπει να είναι δούλος του συγκεκριμένου ‘Όντος’, που τον αποκαλεί Θεό.
Ειλικρινά, αδυνατώ να δεχθώ όσα ‘Υπομνήματα’ κι αν έχουν γραφτεί, (έτσι ονομάζουν τις ερμηνευτικές εργασίες για να τις ομορφύνουν), ότι είναι δυνατόν ένας Θεός, οποιασδήποτε θρησκείας, θα μπορούσε να σκεφτεί και κυρίως να πράξει, τόσο στυγερά εγκλήματα όχι μόνο ενάντια στην ανθρωπότητα αλλά και ενάντια στον ίδιο τον πλανήτη. Δεν είναι φυσικά καθόλου τυχαίο ότι οι πιο σοβαροί θεολόγοι που έχουν γράψει Υπομνήματα για αυτή, αποφεύγουν να αναφέρουν τον όρο ‘Θεόπνευστο’. Όπως επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι οι μεταφράσεις που παραθέτουν, είναι σε υπέρτατο βαθμό ωραιοποιημένες, που αρκετές φορές, όχι μόνο αλλοιώνεται το νόημα αλλά αγγίζει τα όρια του γελοίου. Μεταφέρουν ό,τι και όπως τους βολεύει, προσπαθώντας να περάσουν τα μηνύματα και τα νοήματα
που τους βολεύουν, για να τα ταιριάζουν με τα επίσημα δόγματα και δοξασίες, που πιστεύουν. Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι, ότι κανείς, από τους μεταφραστές δεν φιλοτιμείται να αναφέρει ότι έχουν γίνει βελτιώσεις και αλλαγές στη μετάφραση. Μάλλον, θεωρούν φυσικό να το κάνουν, αφού παραδέχονται ως απόλυτα φυσιολογικό, τις εξαφανίσεις, διορθώσεις και αλλαγές, στο συντακτικό, τη γραμματική, ορθογραφία, τα νοήματα και ό,τι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς. Άλλωστε δεν είναι το πρώτο έργο ή το μόνο στο οποίο έγιναν όλα αυτά, από θεολόγους, ιστορικούς και τόσους άλλους καλοθελητές.
Και τα θεόπνευστα κείμενα θέλουν τον μάστορά τους για να γίνουν αποδεκτά. Κλείνοντας τον πρόλογο θέλω να θέσω το παρα- κάτω ερώτημα. Δεν είναι παράλογο ότι ενώ, ο Θεός, όπως υποστηρίζουν οι θρησκείες, έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί τα πάντα, να φτιάχνει τους κόσμους, τους ανθρώπους όπως αυτός θέλει, παρόλα αυτά, να τους εκβιάζει, να τους εκφοβίζει, να τους βασανίζει να τους εξαφανίζει με τους πιο απαράδεκτους τρόπους και μετά να τους ξαναφτιάχνει από την αρχή, όπως γίνεται με τον Θεό της ‘Αποκάλυψης’; Γιατί δεν τους κάνει μια και καλή, όπως τους θέλει και να τους αφήσει να ζουν γαλήνια, σύμφωνα με τους νόμους του; Μήπως, ακριβώς αυτό, είναι το αδύνατο σημείο του; Η δικαιολογία βέβαια, περί ελεύθερης βούλησης και άλλα τέτοια ευχολόγια, δεν υφίστανται, αφού ο ίδιος με τις εξωφρενικές ενέργειές του, τα αναιρεί, σύμφωνα πάντα, με τα όσα εξιστορεί η ‘Αποκάλυψη’. Και μια συμβουλή για τα σκεπτόμενα αλλά θεοσεβούμενα άτομα. Σε σχέση με έναν τέτοιο Θεό, ίσως θα ήταν καλύτερο να μελετήσουν τον Θεό του μέγιστου φιλοσόφου Επίκουρου. Αυτός ο Θεός τουλάχιστον, σύμφωνα με τον Επίκουρο, έφτιαξε τον Κόσμο και τον άφησε μόνο του να πορευτεί, όπως ο ίδιος ο Κόσμος ήθελε.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ…………9
Η άποψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας…………….13
Η απόσταση από τα Ευαγγέλια..…………….15
Αρχικές απόψεις των χριστιανών για την ‘Αποκάλυψη’………………….….…...18
Απόψεις των σκεπτικιστών……………...……….21
Χρήσιμες επεξηγήσεις ………...………………….28
1ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….31 12ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…..77
2ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….35 13οΚΕΦΑΛΑΙΟ…...82
3ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ.……42 14ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…..87
4ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….46 15ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ..…91
5ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….49 16ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…..94
6ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….53 17ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ.….99
7ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ….…58 18ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…104
8ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….62 19ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…109
9ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…….65 20ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…113
10ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…...69 21ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…119
11ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…...72 22ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ…125
Ο χάρτης με τις επτά πόλεις της ‘Αποκάλυψης’ ...……………………………..30
Ο ρόλος των τεσσάρων ζώων στην Αποκάλυψη Σύμφωνα με την Εκκλησία ……………………….56
Τι σημαίνει ο αριθμός 666 (χξ?) και 616 (χι?).……85
Οι συμβολισμοί των εφτά φιαλών της Οργής σύμφωνα με την Εκκλησία….……....…………….97
Εκκλησιαστικές ερμηνείες για τη μεγάλη Θλίψη……………………..……………………...103
Ο μύθος της ‘Μεσοβασιλείας’ και οι παρενέργειές της μέχρι και σήμερα…..…………117
Τελευταία σχόλια, αναγκαίες συγκρίσεις και τελικά συμπεράσματα.…………...………131
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙA
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις