Βίτσου, Μάγδα

Η Μάγδα Βίτσου είναι μέλος Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από το 2019. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ (1996) και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών με αντικείμενο το παιδαγωγικό παιχνίδι και το παιδαγωγικό υλικό στην πρώτη σχολική ηλικία (ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2007). Έλαβε διδακτορικό δίπλωμα στην παιδαγωγική του θεάτρου (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, 2016) και ολοκλήρωσε μεταδιδακτορική έρευνα στο ίδιο αντικείμενο (ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2022). Έχει επίσης εξειδικευθεί στο θεραπευτικό κουκλοθέατρο στο The School of Puppet Therapy (Χιλή) και στο κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση στο London School of Puppetry. Έχει παρουσιάσει εισηγήσεις σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια, έχει δημοσιεύσει εργασίες σε περιοδικά και συλλογικούς τόμους, ενώ συμμετέχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα. Είναι συνεργάτιδα του Εργαστηρίου Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής του ΠΤΠΕ, το οποίο συνδέεται άμεσα με την πρακτική άσκηση των φοιτητών/τριών ενισχύοντας τη γόνιμη διασύνδεση θεωρίας και σχολικής πράξης. Τα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στο εφαρμοσμένο κουκλοθέατρο και στη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση, με ιδιαίτερη έμφαση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Μελετά και εφαρμόζει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που προάγουν την αισθητική καλλιέργεια, την ενσυναίσθηση, τη συμπερίληψη και την κοινωνική ένταξη αξιοποιώντας τις τέχνες ως μέσο δημιουργικής έκφρασης και επικοινωνίας. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει δράσεις με κοινωνικά ευάλωτες ομάδες, όπως παιδιά προσφύγων και νέους σε καθεστώς εγκλεισμού, διερευνώντας τη συμβολή του θεάτρου και του κουκλοθεάτρου στην ενδυνάμωση, στη γλωσσική ανάπτυξη και στη διαμόρφωση ταυτότητας. Το έργο της αναδεικνύει τη δυναμική των τεχνών στην εκπαίδευση συνδέοντας την αισθητική εμπειρία με τη διαπολιτισμική, συμπεριληπτική και κριτική παιδαγωγική.