Κοντελετζίδου, Δωροθέα

Η Δωροθέα Κοντελετζίδου γεννήθηκε το 1961. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών του Στρασβούργου ΙΙ με ειδίκευση στη σύγχρονη τέχνη και στο έργο του Cy Twomly, και είναι διδάκτορας της θεωρίας, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Α.Π.Θ. Εργάσθηκε στο Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης του Στρασβούργου και στο Ευρωκοινοβούλιο. Είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Τεχνοκριτικών AICA, του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Εταιρίας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης. Έχει προλογίσει και επιμεληθεί εκθέσεις των: Κώστα Βαρώτσου, Έκτορα Μαυρίδη, Αντώνη Μιχαηλίδη, Ανδρέα Βούσουρα, Φλωρίκας Κυριακοπούλου, Γιώργου Λαζόγκα, Αφροδίτης Λίτη, Ξενή Σαχίνη, Αλέξανδρου Ψυχούλη, Hilda Aagaard, Ναυσικάς Πάστρα, Χρήστου Βενέτη, Σπύρου Λύτρα, Φωτεινής Καρυωτάκη, Νίκου Μπλιάτκα, Ηλία Παπαηλιάκη, Γιώργου Τσακίρη, Έλλης Χρυσίδου, Χρήστου Λεφάκη, Βασίλη Βασιλακάκη, Σωτήρη Πανουσάκη, Ελευθερίας Ρούσσου, Παύλου Βασιλειάδη, Κυριάκου Μορταράκου, Μαριάννας Στραπατσάκη, Περικλή Γουλάκου, Patrick Meyer, Ράνιας Μπέλλου κ.ά. Σημαντικές διοργανώσεις/επιμέλειες εκθέσεων: Biennalle 2, Thessaloniki, «1000 1 Πράξ(ε)ις», Biennalle 1Thessaloniki, «Έκτορας Μαυρίδης», Athina by Art, «Σχέδια: Ευαίσθητα Προσωπικά Δεδομένα», Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσ/νίκης, «η Εικόνα της Ευρώπης 28 Ευρωπαίων καλλιτεχνών» Μύλος, Ελληνική συμμετοχή στο Φεστιβάλ Video Art Bandits-Mages, Bourges, Γαλλία, Νίκος Κεσσανλής και Νίκη Λιοδάκη, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Νίκαιας, Γαλλία, στο πλαίσιο της έκθεσης Όψεις της Ελληνικής Φωτογραφίας, «και η Σκιά Έπλασε το Έργο», Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσ/νίκης, Έργο-Ύλη/΄Υλη-Έργο, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσ/νίκη κ.ά Συμμετοχή στο FORUM Πολιτιστικές Ανταλλαγές με την Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη 2000, 2002, Θεσσαλονίκη, Οργάνωση Απολλώνια and Artbox. Από το 1985 μέχρι σήμερα έχει αρθρογραφήσει σε ημερήσιο και μηνιαίο τύπο όπως: Θεσσαλονίκη, Αγγελιοφόρος, Πανσέληνος-Μακεδονία, Εικαστικά, ARTI, Νέα της Τέχνης, Εντευκτήριο, Highlights, The books Journal κ.ά., και έχει εκδώσει μονογραφίες: Γιώργος Τσακίρης, εκδ. Παρατηρητής, Γιώργος Ζογγολόπουλος, εκδ. Οργανισμός Λαμπράκη, «Γ. Τούγιας: Έννοια και υλικά ως κοινωνικο-πολιτικά στοιχεία του έργου του» του Βασίλη Φιοραβάντες, Προς τη Νέα Ανθρωπολογία. Κριτική της τέχνης- κριτική της Παγκοσμιοποίησης, εκδ. Αρμός. Έχει συμμετάσχει σε επιτροπές και συνέδρια, όπως Κόδρα 2006, Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών 2009 και αντίστοιχα «Ελένη Βακαλό, Κεντρομόλες και φυγόκεντρες τάσεις: Μέθοδοι και ρόλοι της κριτικής», Αθήνα, Καλών Τεχνών του St-Etienne, Γαλλία, Forum «Καλλιτεχνικές ανταλλαγές με τις νοτιοανατολικές χώρες», Apollonia, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Επίσης διδάσκει από το 1990 Ιστορία της Σύγχρονης Τέχνης: Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, Παράρτημα της Σχολής Καλών Τεχνών του St-Etienne, Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ. Διδασκαλείο, κ.ά.