Ολιστική παιδαγωγική

Ο σπόρος
Έκπτωση
30%
Τιμή Εκδότη: 18.00
12.60
Τιμή Πρωτοπορίας
+
577470
Συγγραφέας: Λούκας, Γιώργος
Εκδόσεις: Αρμός
Σελίδες:370
Επιμελητής:ΤΣΟΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Ημερομηνία Έκδοσης:16/05/2022
ISBN:9789606154850
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Άμεσα διαθέσιμο
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

Το επίθετο ολιστική θέτει άμεσα το ερώτημα του Παντογνώστη. Ποιοι είμαστε εμείς που μπορούμε να γνωρίζουμε την ολότητα; Κατέχουμε μήπως ένα προνομιακό σημείο γνώσης; Απαντάμε λοιπόν: Δεν χρειάζεται να είμαστε φορείς κάποιας Αλήθειας ούτε επιδιώκουμε κάτι τέτοιο. Η ολότητα προσεγγίζεται εδώ ως βλέψη, ως ταξίδι και όχι ως ένα σταθερό σημείο όπου έχουμε στρογγυλοκαθίσει και είμαστε έτοιμοι να μοιραστούμε την απέραντη θέα της. Η συνείδησή μας είναι ένα ιστορικό, βιολογικο-κοινωνικό, εξελικτικό φαινόμενο το οποίο προέκυψε παρελθοντικά, δρα παροντικά και στοχάζεται μελλοντικά, με όλους τους περιορισμούς που συνεπάγεται η υλική της ύπαρξη. Επομένως, όταν αναφερόμαστε στην ολιστική παιδαγωγική, δεν μιλούμε για μια αυθαίρετη ολότητα αλλά για μια βλέψη προς την ολότητα. Ορίζουμε την ολιστική παιδαγωγική ως μια κριτική έννοια του κατακερματισμού της γνώσης, ιδίως όταν πρόκειται για σύνθετα υποκείμενα, όπως είναι ο άνθρωπος και δη τα παιδιά, και όχι ως την υιοθέτηση κάποιας προνομιακής γνωστικής σκοπιάς.
H ολιστική εκπαίδευση δίνει έμφαση στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η μάθηση δεν μπορεί να προέρχεται μόνο μέσα από τα βιβλία αλλά και από την εμπειρία, τα συναισθήματα, την ηθική και κοινωνική εκπαίδευση.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
OΛΙΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
1.1 Μια ματιά στο παρόν
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΞΗΜΕΡΩΣΗΣ;
2.1 Η εξημέρωση των ζώων
2.2 Εξημέρωση ή συγκατάθεση;
2.3 Πόσο ελεύθεροι είμαστε;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
3.1 Μια σύντομη ιστορία του σχολείου
3.2 Δημοκρατική παιδεία. Είναι ανέφικτη;
3.3 Ηθική κατεύθυνση
3.4 Η ζωή ως πολιτική πράξη
3.5 Τα δημοκρατικά κοινά
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4Ολιστική παιδαγωγική
AΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
4.1 Η σημασία των σχέσεων
4.2 Tο πρόσωπο
4.3 Οι κοινωνικές παθογένειες ως εμπόδιο ανάπτυξης υγιών προσωπικοτήτων
4.4 Η δημιουργία ομάδων και αυθεντικών σχέσεων
4.5 Από τις ομάδες και τα άτομα στα σύνολα προσώπων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
ΜΟΡΦΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
5.1 Η γνώση στην κοινωνία της πληροφορίας
5.2 Γενικό πλαίσιο θεωριών μάθησης
5.3 Μάθηση και εγκέφαλος
5.4 Αμυντικοί μηχανισμοί μάθησης
5.5 Διεγερσιακή μάθηση
5.6 Εργαστηριακή μάθηση
5.7 Αφομοιωτική μάθηση
5.8 Ανεπαίσθητη μάθηση
5.9 Κριτική μάθηση
5.10 Ανακεφαλαίωση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 Ολιστική παιδαγωγική
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ: Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ
6.1 Η δημιουργική τάξη μέσα από την αταξία
6.2 Η φύση της δημιουργικότητας
6.3 Το Θέατρο χωρίς χειροκρότημα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
TO ΣΥΜΠΑΝ ΤΗΣ ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ – HOMO COSMICUS
7.1 Ο Χωροχρόνος
7.2 Ο χρόνος
7.3 Ο χώρος
7.4 Συναίσθημα και λογική
7.5 Homo Cosmicus
TO OΡΑΜΑ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΠΗΓΕΣ

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!