0
Your Καλαθι
Συναισθηµατικές, Συµπεριφορικές Διαταραχές και Επιθετικότητα σε Παιδιά και Εφήβους
Κλινικές, ψυχοθεραπευτικές και ψυχοπαιδαγωγικές παρεµβάσεις
Έκπτωση
10%
10%

Περιγραφή
Οι βασικές θεµατικές του βιβλίου αφορούν την ανάπτυξη µιας ολιστικής κλινικής, ψυχοπαιδαγωγικής και ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης των συναισθηµατικών και συµπεριφορικών διαταραχών, καθώς και της επιθετικότητας στην παιδική και εφηβική ηλικία. Ιδιαίτερη έµφαση δίνεται στις τραυµατικές εµπειρίες που βιώνουν τα παιδιά αυτά –είτε ως παθητικοί δέκτες είτε ως ενεργητικά υποκείµενα–, αλλά και στις πλέον σύγχρονες κλινικές, ψυχοπαιδαγωγικές και ψυχοθεραπευτικές παρεµβάσεις, εντός και εκτός σχολείου.
Παρουσιάζεται µια εκτενής ανασκόπηση διεθνών ερευνητικών και κλινικών δεδοµένων που αφορούν τα ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργικότητα παιδιών και εφήβων µε συναισθηµατικές και συµπεριφορικές δυσκολίες. Αναδεικνύονται τα βασικά στοιχεία της ατοµικής και οικογενειακής δυναµικής των συγκεκριµένων παιδιών, µέσα από ένα ευρύ φάσµα «κλινικών περιπτώσεων», ενώ παράλληλα εξετάζονται οι παράγοντες επικινδυνότητας και οι προστατευτικοί ή/και παρωθητικοί µηχανισµοί σε κοινωνικό, σχολικό και διαπροσωπικό επίπεδο. ?ιερευνώνται σε βάθος οι δυναµικές που διαµορφώνονται στο σχολικό περιβάλλον και αναλύονται οι προκλήσεις και οι δυσκολίες που αντιµετωπίζουν οι ψυχολόγοι και οι εκπαιδευτικοί στη διαχείριση τέτοιων περιστατικών. Ένα ξεχωριστό κεφάλαιο εστιάζει στα φαινόµενα του ενδοσχολικού εκφοβισµού, των εξαρτήσεων και των επικίνδυνων συµπεριφορών (cyberbullying) στο διαδίκτυο, καθώς και στις αντίστοιχες παρεµβάσεις.
Ο συγγραφέας θέτει υπό αµφισβήτηση την παραδοσιακή µονοδιάστατη ψυχιατρική προσέγγιση των παιδικών διαταραχών και προτείνει ένα ολιστικό µοντέλο συµβουλευτικής υποστηρικτικής εποπτείας στο πλαίσιο του σχολείου, προσαρµοσµένο στις ανάγκες παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών και σχολικών ψυχολόγων.
Το βιβλίο απευθύνεται σε κλινικούς και σχολικούς ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, ειδικούς παιδαγωγούς, και σε όλους εν γένει τους επαγγελµατίες υγείας, οι οποίοι αναζητούν αποτελεσµατικούς τρόπους παρέµβασης και επιθυµούν να εµβαθύνουν στην κατανόηση της ψυχολογίας και της ψυχικής και διαπροσωπικής δυναµικής αυτών των παιδιών και εφήβων.
Παρουσιάζεται µια εκτενής ανασκόπηση διεθνών ερευνητικών και κλινικών δεδοµένων που αφορούν τα ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργικότητα παιδιών και εφήβων µε συναισθηµατικές και συµπεριφορικές δυσκολίες. Αναδεικνύονται τα βασικά στοιχεία της ατοµικής και οικογενειακής δυναµικής των συγκεκριµένων παιδιών, µέσα από ένα ευρύ φάσµα «κλινικών περιπτώσεων», ενώ παράλληλα εξετάζονται οι παράγοντες επικινδυνότητας και οι προστατευτικοί ή/και παρωθητικοί µηχανισµοί σε κοινωνικό, σχολικό και διαπροσωπικό επίπεδο. ?ιερευνώνται σε βάθος οι δυναµικές που διαµορφώνονται στο σχολικό περιβάλλον και αναλύονται οι προκλήσεις και οι δυσκολίες που αντιµετωπίζουν οι ψυχολόγοι και οι εκπαιδευτικοί στη διαχείριση τέτοιων περιστατικών. Ένα ξεχωριστό κεφάλαιο εστιάζει στα φαινόµενα του ενδοσχολικού εκφοβισµού, των εξαρτήσεων και των επικίνδυνων συµπεριφορών (cyberbullying) στο διαδίκτυο, καθώς και στις αντίστοιχες παρεµβάσεις.
Ο συγγραφέας θέτει υπό αµφισβήτηση την παραδοσιακή µονοδιάστατη ψυχιατρική προσέγγιση των παιδικών διαταραχών και προτείνει ένα ολιστικό µοντέλο συµβουλευτικής υποστηρικτικής εποπτείας στο πλαίσιο του σχολείου, προσαρµοσµένο στις ανάγκες παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών και σχολικών ψυχολόγων.
Το βιβλίο απευθύνεται σε κλινικούς και σχολικούς ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, ειδικούς παιδαγωγούς, και σε όλους εν γένει τους επαγγελµατίες υγείας, οι οποίοι αναζητούν αποτελεσµατικούς τρόπους παρέµβασης και επιθυµούν να εµβαθύνουν στην κατανόηση της ψυχολογίας και της ψυχικής και διαπροσωπικής δυναµικής αυτών των παιδιών και εφήβων.
Κριτικές
Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις