Μαθηματικά για το δημοτικό και το γυμνάσιο

270493
Συγγραφέας: Van de Walle, John A.
Εκδόσεις: Τυπωθήτω
Σελίδες:687
Επιμελητής:ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ
Μεταφραστής:ΚΟΜΠΟΡΟΖΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2005
ISBN:9789604021727


Εξαντλημένο από τον Εκδοτικό Οίκο

Περιγραφή


Με θεωρητικό μέρος που μπορεί να ικανοποιήσει τις αναζητήσεις των εκπαιδευτικών και με μια πλούσια συλλογή από δραστηριότητες και υλικά για όλο το φάσμα του αναλυτικού προγράμματος των μαθηματικών για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, το βιβλίο έρχεται να καλύψει ένα κενό στη βιβλιογραφία του χώρου της Διδακτικής των Μαθηματικών στην Ελλάδα.





ΚΡΙΤΙΚΗ



Οι τέσσερις βασικές προϋποθέσεις της αποτελεσματικής διδασκαλίας των μαθηματικών -η εκτίμηση της επιστήμης των μαθηματικών, η εννοιολογική αντίληψη των μαθηματικών εννοιών από τα παιδιά, ο σχεδιασμός της διδασκαλίας και η κατάλληλη αξιολόγηση- είναι οι άξονες γύρω από τους οποίους συντάσσεται αυτό το βιβλίο. Η διδασκαλία των μαθηματικών αποτελεί όλο και περισσότερο αντικείμενο έρευνας και θεωρητικής μελέτης, καθώς η χρήση νέων τεχνολογιών αυξάνει τις απαιτήσεις για γνώσεις, αλλά αυξάνει επίσης και τις δυνατότητες κατανόησης. Τα παιδιά όταν έρχονται σε επαφή με τα μαθηματικά δεν εισέρχονται πια σε άγνωστους τόπους, όπως παλιότερα, αφού η εξοικείωσή τους με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή, που αναπόδραστα τα εισάγει στις στοιχειώδεις μαθηματικές δομές, προηγείται κατά πολύ της πρώτης επαφής τους με αφηρημένες έννοιες και σύμβολα. Ο στόχος της δωδεκατάξιας εκπαίδευσης είναι όλοι οι μαθητές να μάθουν μαθηματικά. Απαραίτητη προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι η συνοχή του προγράμματος, αλλά επίσης ο τρόπος της διδασκαλίας και η προσδοκία του δασκάλου. Τα παιδιά μαθαίνοντας μαθηματικά θα αναπτύξουν ταυτόχρονα και σημαντικά διαδικαστικά κριτήρια, που θα διαμορφώσουν τη μαθηματική τους σκέψη αλλά και θα συμβάλουν στη συνολική τους ανάπτυξη: η επίλυση προβλημάτων, η συλλογιστική, η επικοινωνία, οι συσχετισμοί και η χρήση και ερμηνεία των συμβόλων αναπαράστασης δεν είναι απλώς μέσα για την εκμάθηση των μαθηματικών, αλλά και στόχοι για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών.

Σ' αυτήν τη βάση, το βιβλίο του Van de Walle είναι ένας σημαντικός βοηθός για τον εκπαιδευτικό, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Τα πρώτα πέντε κεφάλαια αναφέρονται σε γενικότερα ζητήματα, όπως η κατανόηση των εννοιών, μια ανάλυση της πρωταρχικής στρατηγικής της επίλυσης προβλημάτων, η αξία της αξιολόγησης. Στη δεύτερη ενότητα (κεφάλαια 6-21) αναπτύσσονται οι μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες, από την απόκτηση της αίσθησης των αριθμών μέχρι τις πιθανότητες, τις συναρτήσεις και τις έννοιες του εκθέτη, των ακέραιων και πραγματικών αριθμών. Κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνει τη διδασκαλία του θέματος, ασκήσεις και εφαρμογές, και πολλές έξυπνες και διασκεδαστικές δραστηριότητες, για την κατανόηση του μαθήματος. Στο τέλος πολλών κεφαλαίων συνδέονται τα μαθηματικά με τη λογοτεχνία, με παραπομπές σε λογοτεχνικά κείμενα. Αλλού, το «Σημείωμα της τεχνολογίας» συνδέει τα μαθηματικά με τον πραγματικό κόσμο. Τα κεφάλαια ολοκληρώνονται με επαναληπτικές ερωτήσεις, θέματα για διάλογο και βιβλιογραφία. Η τρίτη ενότητα του βιβλίου (κεφάλαια 22-24) εξετάζει θεωρητικά και πρακτικά θέματα και προτείνει εφαρμογές στην τάξη, για πολλά από τα ζητήματα που μπορεί να απασχολήσουν τον εκπαιδευτικό, από τη διαφορετικότητα μέχρι τις προκαταλήψεις για το φύλο και την εθνότητα και από τα σχολικά εγχειρίδια μέχρι τη χρήση νέας τεχνολογίας στη διδασκαλία. Στο Παράρτημα παρατίθενται κριτήρια που αφορούν τους μαθητές και τους διδάσκοντες και έτοιμο για αναπαραγωγή υλικό.



ν.ντ-ς

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 05/08/2005

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!