Μανάκια

Ιωάννινα- Πίνδος- Μοναστήρι- Γρεβενά- Θεσσαλονίκη
Έκπτωση
20%
Τιμή Εκδότη: 20.00
16.00
Τιμή Πρωτοπορίας
+
459585
Συγγραφέας: Τζιόλας, Αλέξανδρος
Εκδόσεις: Ιδιωτική Έκδοση
Σελίδες:132
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2017
ISBN:9789609390507
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Άμεσα διαθέσιμο
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

Κεντροδυτικά Βαλκάνια 100 χρόνια, οι κοινωνίες και τα έθνη.

Ο συγγραφέας χαρακτηρίζει εξ αρχής την έκδοση ‘‘Συλλεκτική’’ καθότι, όπως φαίνεται, αφορά σε μία συλλογή φωτογραφιών και εικόνων από το έργο των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών των Βαλκανίων και δεν προβλέπει να κάνει άλλη έκδοση.
Είναι γεγονός ότι πέρασαν αρκετά χρόνια από την τελευταία έκδοση, αφιερωμένη στους αδελφούς Μανάκια και αν ενθυμούμαι καλά η τελευταία έκδοση, αφιερωμένη στο έργο τους, έγινε το 1997 την χρονιά «Θεσσαλονίκη : Πολιτιστική Πρωτεύουσα», η οποία έχει ήδη εξαντληθεί.
Η Ελλάδα περίμενε χρόνια να έρθουν ξανά οι ΜΑΝΑΚΙΑ στην επικαιρότητα, τη στιγμή που γείτονες χώρες πραγματοποιούν δραστηριότητες στο όνομά τους! Είναι εξ άλλου, τώρα και τα γεγονότα στην περιοχή μας. Καλύτερη χρονική σύμπτωση και καλύτερη αναγνώριση του έργου τους, δύσκολα θα υπάρξει από αυτή που γίνεται σήμερα από το βιβλίο του Αλέξανδρου Τζιόλα των 130, γεμάτων φωτογραφιών, σελίδων του.
Το βιβλίο πραγματοποιεί μία βαθιά βουτιά-τομή στο εκτενές έργο των Αφων Μανάκια και φέρνει στο φως ανέκδοτες φωτογραφίες και αποσπάσματα των ταινιών τους, που μέχρι τώρα στο σύνολό τους ήταν χαμένα.
Ως γνωστόν οι ΜΑΝΑΚΙΑ έδρασαν στα Κεντρο-Δυτικά Βαλκάνια από το 1895 μέχρι το θάνατό τους (1954 and 1964) σε μία διαρκώς ταραγμένη γεωγραφικά περιοχή και έχουν στο ενεργητικό τους, σε όλα αυτά τα χρόνια, μία ατέλειωτη και ακατάπαυστη δραστηριότητα στον χώρο της φωτογραφίας and του κινηματογράφου. Ήταν οι πρώτοι κινηματογραφιστές των Βαλκανίων και οι διασημότεροι φωτογράφοι στις αρχές του 1900 σε όλα τα Βαλκάνια.
Σήμερα θεωρούνται θρύλοι!
Ο συγγραφέας μας προετοιμάζει ήδη από το εξώφυλλο του βιβλίου ότι «Tο όνομα ΜΑΝΑΚΙΑ ηχεί παράξενα. Δεν προσφέρεται για επιφανειακή, πρόχειρη προσέγγιση. Η πρώτη επαφή μαζί του σε εντυπωσιάζει. Το ταξίδι μαζί τους σε συναρπάζει». Και πραγματικά ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ !
Μας εντάσσει στον χρόνο, με μία ιστορική παράθεση των γεγονότων σε κείμενο, που κάθε φορά αντιστοιχείται σε πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό του Γιάννη and του Μίλτου. Αναφέρει χαρακτηριστικά : «Τα πυκνά γεγονότα της ιστορίας, οι συγκυρίες της εποχής, οι περιπέτειες των ανθρώπων, τα πανέμορφα σκηνικά, οι γωνίες λήψης, το βάθος πεδίου, τα οξεία βλέμματα των προσώπων, οι χαμένες copies και οι διασκορπισμένες άγνωστες φωτογραφίες τους, δημιουργούν για τα Αδέλφια Μανάκια έναν θαυμασμό και μία προσμονή αναζήτησης, που παραμένει αναλλοίωτη εδώ και 100 χρόνια». Ονομάζει αυτόν τον τρόπο παρουσίασης «φωτογραφημένη ιστοριογραφία». Με τον ίδιο πρωτότυπο τρόπο έχει δομήσει και τις προηγούμενες τρεις εκδόσεις του. Ο σκηνοθέτης Κ. Κουτσομύτης όταν παρουσίασε ένα από τα βιβλία του (τα ΟΡΟΣΗΜΑ το 2008) χαρακτήρισε τον τρόπο «εκπληκτικά κινηματογραφικός σε χαρτί!».
Όλα αποτυπώνονται πάνω στο έργο τους, που παρουσιάζει συνοπτικά το βιβλίο :
1. Επιλέγονται οι πιο αντιπροσωπευτικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες πρωτόγνωρης για την εποχή τους σκηνοθεσίας, λήψης και ποιότητας,
(2). Παρουσιάζονται αποσπάσματα από τις πρώτες ταινίες που γυρίστηκαν στα Βαλκάνια, που μέχρι σήμερα ήταν στην αφάνεια. Οι περισσότερες είναι μεγάλης Εθνικής Σημασίας.
3. Αποκαλύπτονται στοιχεία για το έργο τους, που μέχρι σήμερα δεν είχε ταυτοποιηθεί από κανέναν ότι ανήκει στου Αφους Μανάκια. Το υλικό αυτό αφορά τον Μακεδονικό Αγώνα, την Θεσσαλονίκη αλλά και περιοχές and πρόσωπα της Ηπείρου και της ευρύτερης Δυτικής Μακεδονίας (περιοχές και χωριά της Ελλάδας, των Σκοπίων and της Αλβανίας σήμερα),
4. Οι Μακεδονομάχοι, η Επανάσταση των Νεότουρκων στο Μοναστήρι, η επίσκεψη του σουλτάνου το 1911 στη Θεσσαλονίκη και στο Μοναστήρι, ο δολοφονημένος Μητροπολίτης Αιμιλιανός, ο διάδοχος Κωνσταντίνος στο Μοναστήρι, η παρέλαση Βασιλιά και στρατού στη Θεσσαλονίκη το 1912, ο πρίγκηπας των Σέρβων Καραγεόργεβιτς, ο Α΄ Πόλεμος ακόμη και ο Τίτο (σε πρόσφατη φωτογράφιση του Μίλτου) έρχονται με εκπληκτική ζωντάνια στην επικαιρότητα.
5. Στην έκδοση αναδύεται ένα πρωτότυπο υλικό για έρευνα και περαιτέρω ιστορική επεξεργασία.
Οι πανοραμικές φωτογραφίες από την πόλη των Ιωαννίνων, των Γρεβενών, του Μοναστηρίου αλλά και άλλες και από τα Βλαχοχώρια της Μακεδονίας και της Ηπείρου (Μοσχόπολη, Μεγάροβο, Κρούσοβο, Μηλόβιστα, Αχρίδα, Σαμαρίνα, Συρράκο, Λάιστα, Μέτσοβο κλπ), όλες σε πρώτη παγκόσμια προβολή/δημοσιότητα μαζί με την κρυφή υπογραφή του Γ. Μανάκια και τις άγνωστες CardPostals, αφήνουν τον αναγνώστη έκπληκτο.
Οι φωτογραφίες προσώπων ή οικογενειών, με την αναγνωρισμένη ομορφιά and την σκηνοθεσία των Αφων Μανάκια (κυρίως του Γιάννη), αποτυπώνουν με χαρακτηριστικό τρόπο την Αρχοντιά του Έλληνα της Ηπείρου και της Μακεδονίας εκείνης της εποχής.
Η κινηματογραφική αυτή εικονική-φωτογραφική περιπλάνηση μας βοηθά να κατανοήσουμε περισσότερο τις ανθρώπινες σχέσεις, τις εξελίξεις, την οργάνωση της οικογένειας και της κοινωνίας, την προαγωγή της τεχνολογικής ή πνευματικής εξέλιξης, την εθνική αντιπαλότητα, τα παιχνίδια στρατηγικής των πολιτικών ή εθνικών ηγεσιών Ευρώπης και Βαλκανίων, την εθνική ολοκλήρωση των κρατών του Βαλκανικού χώρου, τις ενυπάρχουσες ακόμη ιστορικές αντιθέσεις αλλά και μελλοντικές προθέσεις, την συμμετοχή των κοινωνιών και των ανθρώπων, την παρακολούθηση του κοινωνικού γίγνεσθαι, την επίκληση της αισθητικής και της τέχνης, στις βάρβαρες συνθήκες των πολέμων και των διωγμών.
Στις εικόνες αυτές κυριαρχεί η αποτύπωση της θέλησης του πλήθους, η έλευση του Λαού στο προσκήνιο, οι προσωπικοί χαρακτήρες, η οικογένεια, η αγάπη για την ζωή και τη Ελευθερία.

Ο Γιάννης και ο Μιλτιάδης Μανάκιας, γεννημένοι στην Αβδέλλα Γρεβενών το 1878 και 1881, φέρνουν μετά από 100 χρόνια τους πρωταγωνιστές των Βαλκανίων ξανά στο προσκήνιο.
Η έκδοση αυτή, που φέρει στη δημοσιότητα άγνωστο ιστορικό υλικό τους, εξυψώνει το έργο τους στην ιστορία και στον πολιτισμό της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανικών κοινωνιών.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο και ο Θεοδ. Αγγελόπουλος τους τίμησε γυρίζοντας την ταινία του “Το Βλέμμα του Οδυσσέα” λέγοντας για τα δύο αδέλφια «θεωρώ ότι είναι η ώρα να γίνει ευρύτερα γνωστό ότι το βλέμμα τους ήταν το πρώτο βλέμμα μέσα από την κάμερα σε αυτή την ταραγμένη περιοχή των Βαλκανίων». Το βιβλίο του Αλεξ. Τζιόλα, πιστά υπηρετεί ακριβώς αυτό τον σκοπό. Απομένει και η ανταπόκριση της γενέτειρας πατρίδας τους και της χώρας τους.

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!