Η κοινωνικοποίηση του παιδιού

Μια Ψυχοκοινωνιολογική Πρεσέγγιση στα Πλαίσια της Οικογένειας και του Σχολείου
Έκπτωση
30%
Τιμή Εκδότη: 25.00
17.50
Τιμή Πρωτοπορίας
+
364787
Εκδόσεις: Διάδραση
Σελίδες:324
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2011
ISBN:9789609539388
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

H κοινωνικοποίηση του παιδιού παραπέμπει στην ομαλή ψυχοσωματική ανάπτυξή του, η οποία περιλαμβάνει τέσσερις βασικές λειτουργίες: την εξέλιξη των κινητικών λειτουργιών - την ωρίμανση των αισθητηριακών λειτουργιών - την εξέλιξη της γλωσσικής και νοητικής λειτουργίας - τη διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς. Η ομαλή ανάπτυξη αυτών των λειτουργιών συμβάλλει ανάλογα στην κοινωνικοποίηση του παιδιού, σημαντικοί φορείς της οποίας είναι η οικογένεια και το σχολείο, με βασικούς εκπροσώπους τη μάνα και το δάσκαλο αντίστοιχα. Στη μάνα, οι πρώτες επιστημονικές έρευνες προσδίδουν «μυστηριώδεις» κοινωνικοποιημένες ιδιότητες και τη θεωρούν αναντικατάστατη για το παιδί. Η έλλειψη της μάνας από το παιδί, το οδηγεί στην παραμάνα ή στο ίδρυμα, με αποτέλεσμα αυτό να προσβάλλεται από «κατάθλιψη» ή «ιδρυματισμό», σύνδρομα που αναστέλλουν την ψυχοσωματική και κοινωνική ανάπτυξή του. Οι νεότερες έρευνες υποστηρίζουν ότι, παράλληλα με τη μάνα, το παιδί κοινωνικοποιείται καλύτερα και με άλλα πρόσωπα επαφής, αρκεί αυτά να διακρίνονται για την ποιότητα και την καταλληλότητά τους. Η κατάθλιψη και ο ιδρυματισμός αποδίδονται όχι αποκλειστικά στη μητρική έλλειψη, αλλά κυρίως στην αισθητηριακή, τη συναισθηματική και κοινωνικο-οικονομική αποστέρηση. Όταν η παραμάνα και το ίδρυμα πληρούν τους όρους που εξασφαλίζουν τις παραπάνω προϋποθέσεις, τότε το παιδί όχι μόνο δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο, αλλά κοινωνικοποιείται καλύτερα. Στο σχολείο, η κοινωνικοποίηση του παιδιού προσλαμβάνει νέα ψυχοσωματικά στοιχεία και πνευματικές ιδιότητες. Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η «κατάκτηση» αυτών των στοιχείων, επιστημονικά ερμηνεύεται σε μια διπολική διάσταση: Από τη μια υποστηρίζεται ότι η κοινωνικοποίηση του παιδιού γίνεται «αναπαραγωγικά», ενώ από την άλλη ότι αυτή συγκροτείται «διαλεκτικά» κι έτσι αναπτύσσεται η πρόοδος και πολιτισμός. Το σύγγραμμα αυτό απευθύνεται στους φοιτητές και τις φοιτήτριες, στους γονείς και τους δασκάλους, και κυρίως στον καθένα που ενδιαφέρεται για τον εαυτό του και το παιδί.

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!