7 7 . Από τις συλλογές του ΕΜΣΤ

Έκπτωση
10%
Τιμή Εκδότη: 3.05
2.74
Τιμή Πρωτοπορίας
+
279408
Συγγραφέας: Συλλογικό
Σελίδες:20
Επιμελητής:ΓΑΝΙΤΗ ΕΛΕΝΗ
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2004
ISBN:9789608349049
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή


Επιμέλεια Ελένη Γανίτη· κείμενα Συλλογικό έργο, Άννα Καφέτση, Pierre Restany, Demosthenis Davettas, Ρένα Παπασπύρου, Χρήστος Γ. Λάζος, Irving Sandler, Βλάσης Κανιάρης, κ.ά. - Αθήνα : Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 2004. - 20σ. · 21x14εκ.



Πρόλογος: Άννα Καφέτση, Διευνθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Δίγλωσση έκδοση: Ελληνικά, αγγλικά Το φυλλάδιο εκδόθηκε με την ευκαιρία της έκθεσης "7+7: Από τις συλλογές του ΕΜΣΤ", που οργανώθηκε από το ΕΜΣΤ και παρουσιάστηκε στο νέο εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών από τις 31 Μαρτίου έως τις 30 Μαΐου 2004

Περιέχει: Έργα των: Στήβεν Αντωνάκου, Κουτλούγκ Αταμάν, Μπιλ Βιόλα, Ίλια Καμπακόφ, Βλάση Κανιάρη, Νίκου Κεσσανλή, Χρόνη Μπότσογλου, Ρένα Παπασπύρου, Γιάννη Σπυρόπουλου, Τόμας Στρουθ Κώστα Τσόκλη, Γιώργο Χατζημιχάλη, Χρύσα, Γιάννη Ψυχοπαίδη.





Στην πρώτη διαδρομή, ζωγραφικοί πίνακες και γλυπτά που, εκτός από τις παραδοσιακές απεικονιστικές διαδικασίες, χρησιμοποιούν με τρόπο συνθετικό και δομημένο εξω-καλλιτεχνικά υλικά, ή φέρουν έντονα τα ίχνη της χειρονομιακής δράσης με επικολλήσεις, εκδορές, αλλεπάλληλες επικαλύψεις ή αποσβέσεις λεκτικών παλίμψηστων, αναδεικνύουν ως φορείς της εικαστικότητας και πλαστικότητας τις ίδιες τις φυσικές ιδιότητες και ποιότητες των έτοιμων αντικειμένων, και προβάλλουν τη χειρονομία ως εκφραστική αυταξία. Απελευθερωμένα από κάθε πρόθεση συμβατικού καλλιτεχνικού αποτελέσματος, τα έργα αυτά, διαφορετικά μεταξύ τους, συναντώνται και διασταυρώνονται στο βαθμό που προσφέρουν το ζωγραφικό και γλυπτικό πεδίο ως ποιητικούς τόπους του βλέμματος.
Στη δεύτερη διαδρομή, εγκαταστάσεις, ζωγραφική, φωτογραφία και βιντεο-εγκαταστάσεις περνούν από την μοντερνιστική οπτικότητα και τις εσωτερικές σημάνσεις των καλλιτεχνικών μορφών, στην κοινωνιολογία του πραγματικού ή αντίθετα στην εννοιολογική μορφοποίηση της ιδέας του. Οι καλλιτέχνες με την αντικειμενική μαρτυρία τους παραπέμπουν στις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες και τον αντίκτυπό τους σε ατομικό, εθνικό ή γεωγραφικό επίπεδο, καθώς και στην ιστορική συλλογική μνήμη. Με τις άμεσες ή υπαινικτικές μυθολογικές, φιλοσοφικές και θρησκευτικές αναφορές σε διαφορετικούς πολιτισμούς αναδεικνύουν τον ανθρωπολογικό τους πλούτο και υποβάλλοντας μυσταγωγικά το θεατή ενεργοποιούν την πολιτισμική του γνώση και εμπειρία. Η διαφαινόμενη επιστροφή στην τοπιογραφία, θα μπορούσε να θεωρηθεί μια νοσταλγική αναγωγή στο εικαστικό παρελθόν, αν η χρήση μηχανικών μέσων, όπως η φωτογραφία ή το βίντεο, δεν αποτελούσε ταυτόχρονα και μια κριτική υπονόμευσή της.
Άννα Καφέτση, Διευνθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!