Πρωτοπορία - Βιβλία , περιοδικά , κόμικς
  Ο λογαριασμός μου |  Η Βιβλιοθήκη μου  |   Το Καλάθι μου  |  Ολοκλήρωση αγοράς 
Σύνθετη αναζήτηση   Δημοφιλείς Αναζητήσεις
 
  ΑΡΧΗ  |  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ  |  ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ  |  ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ  |  ΕΠΑΝΑΓΟΡΑ (pdf)  |  ΝΕΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ  |  NEWSLETTER  |  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
20FreeDelivery20180226
 
2hand
 
Κατάλογος
 
 
Νέες Εκδόσεις Περισσότερα
 
Το ταξίδι της Νεφέλης
Το ταξίδι της Νεφέλης
10,80€
 
Ασφάλεια
 


Safe redirect to Eurobank
 
Αρχή » Θέματα » Φυσικές επιστήμες » Επιστήμες της Ζωής » Sapiens Μία σύντομη ιστορία του...
 
Sapiens Μία σύντομη ιστορία του ανθρώπου
Sapiens Μία σύντομη ιστορία του ανθρώπου
Συγγραφείς:   Yuval Noah Harari
 
Θέμα:  Επιστήμες της Ζωής
Εκδότης: Αλεξάνδρεια
Μετάφραση:  Μιχάλης Λαλιώτης
Σελίδες:  456
Ημ. Έκδοσης: 04/12/2015
15,90€
Τιμή Πρωτοπορίας
Τιμή Εκδότη: 26,50€
Έκπτωση: 40%
 
Κριτικές
Γράψτε μια νέα κριτική
Διαθεσιμότητα στα
βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα: Άμεσα διαθέσιμο
Θεσσαλονίκη: Άμεσα διαθέσιμο
Πάτρα: Άμεσα διαθέσιμο
Περιγραφή:
Mια σαρωτική ιστορία του πολιτισμού από την καταγωγή των ειδών μέχρι τους υπερανθρώπους, γεμάτη απροσδόκητα δεδομένα, αιρετικές σκέψεις, παράξενες θεωρίες και συγκλονιστικές αφηγήσεις.

Εκατό χιλιάδες χρόνια πριν τουλάχιστον έξι «ανθρώπινα» είδη κατοικούσαν στη γη. Σήμερα υπάρχει μόνο ένα. Ο Homo Sapiens, δηλαδή εμείς. Πώς τα κατάφερε το είδος μας στη μάχη για την κυριαρχία; Πώς βρέθηκαν οι τροφοσυλλέκτες πρόγονοί μας να στήνουν πόλεις και βασίλεια; Πώς φτάσαμε να πιστεύουμε σε θεούς, σε έθνη και σε ανθρώπινα δικαιώματα; Να εμπιστευόμαστε χρήματα, νόμους και βιβλία; Να υποδουλωνόμαστε σε γραφειοκρατίες, χρονοδιαγράμματα και καταναλωτικά μοντέλα; Και πώς θα είναι ο κόσμος μας στις χιλιετίες που θα έρθουν;

Ο καθηγητής Γιουβάλ Νώε Χαράρι διατρέχει όλη την ανθρώπινη ιστορία, από τους πρώτους ανθρώπους που περπάτησαν στη γη μέχρι τις ριζοσπαστικές –και ενίοτε καταστροφικές– καινοτομίες της Γνωστικής, της Αγροτικής και της Επιστημονικής Επανάστασης. Αντλώντας από ένα τεράστιο φάσμα επιστημών (βιολογία και γενετική, παλαιοντολογία και ιστορία, ανθρωπολογία, κοινωνιολογία και οικονομικά), προσφέρει πρωτότυπες, αναπάντεχες και συχνά διασκεδαστικές απαντήσεις στα πιο κρίσιμα ερωτήματα: Γιατί μπόρεσαν οι άνθρωποι να συγκεντρωθούν σε εκπληκτικά μεγάλους πληθυσμούς, ενώ οι άλλες ομάδες πρωτευόντων δεν ξεπερνούν τα εκατόν πενήντα άτομα; Επειδή, λέει, το ταλέντο μας στο κουτσομπολιό μάς επιτρέπει να συγκροτούμε δίκτυα σε κοινωνίες που θα ήταν υπερβολικά μεγάλες για προσωπικές σχέσεις ανάμεσα σε όλα τα μέλη τους, ενώ οι «φαντασιακές πραγματικότητες» που διαμορφώνουμε και αποδεχόμαστε –όπως το χρήμα, η εκκλησία, οι Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης– μας κρατάνε σε τάξη. Ποιος καλλιέργησε ποιον, ο άνθρωπος ή το σιτάρι; Το σιτάρι…

Μολονότι οι έννοιες είναι ασυνήθιστες και περίπλοκες, η επιδέξια πρόζα και το πικρό, ανατρεπτικό χιούμορ του Χαράρι τα βγάζουν πέρα με ένα υλικό που μπορεί να προσφερόταν για ακαδημαϊκή πλήξη. Άλλωστε το βιβλίο επανέρχεται συχνά σ’ ένα άλλο ερώτημα: Όλη αυτή η πρόοδος κάνει άραγε τη ζωή μας πιο εύκολη κι εμάς πιο ευτυχισμένους; Η απάντηση μπορεί να σας απογοητεύσει.
Κριτικές
Βαγγέλης Μπαλατσός 5 από 5 αστέρια! 11/02/2018
Εξαιρετικό βιβλίο για σχολιασμό και στοχασμό για το ανθρώπινο γένος. Απαιτεί μελέτη για την κατανόηση όλων των θεμάτων που θίγει και των προεκτάσεων. Πρακτικά αυτό σημαίνει δύο και τρεις φορές άναγνωση του (ίσως και παραπάνω). Σίγουρα το βιβλίο αυτό δεν περνά απαρατήρητο.

Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όποιον επιθυμεί μια διεισδυτική ματιά στην ανθρώπινη ιστορία.
Κον Κον 5 από 5 αστέρια! 23/08/2017
Εξαιρετικό και πολύ διαβαστερό! Τρεις οι σταθμοί στην εξέλιξη του Homo Sapiens: Γνωσιακή, Αγροτική και Βιομηχανική επανάσταση. Εξελικτικά του όπλα η ικανότητά του να συνεργάζεται ευέλικτα σε μεγάλους αριθμούς και να κατασκευάζει ιστορίες στις οποίες πιστεύει. Το πιο ενδιαφέρον σημείο όμως , κατά τη γνώμη μου, είναι οι αληθοφανεις εικασίες που κάνει στα τελευταία κεφάλαια του βιβλίου για το όχι και πολύ μακρινό μέλλον του ανθρώπου. Αξίζει ασφαλώς να το διαβάσετε...
Νικος Πατμανιδης 5 από 5 αστέρια! 15/05/2016
Απλά απελευθερωτικό ...από πάσης μορφής κατεστημένες απόψεις, θέσεις, ιδεολογίες, θρησκείες... Η επιστημονική αλήθεια..απέναντι σε φαντασιακής οντότητες που μας κυβερνούν το νου και επηρεάζουν τη ζωή μας...
Απελευθερωτικό.. Παρακαλώ διαβάστε το...το προτείνω ...υποχρεωτικά
Στέλιος Σ. 4 από 5 αστέρια! 05/05/2016
Πολύ καλό.
Αναστάσης Βιστωνίτης 5 από 5 αστέρια! 08/02/2016
Το ζώο που έγινε θεός

Πρωτότυπες απαντήσεις στο γιατί επικράτησε ο homo sapiens, πώς φτάσαμε στη σημερινή εποχή και ποιο είναι του μέλλον του ανθρώπινου είδους

Ο Γιουβάλ Νώε Χαράρι έγραψε ένα ιστορικό βιβλίο που διαβάζεται σαν αστυνομικό μυθιστόρημα

Οταν πριν από πέντε χρόνια κυκλοφόρησε στο Ισραήλ το Sapiens. Μια σύντομη ιστορία του ανθρώπου του Γιουβάλ Νώε Χαράρι, που διδάσκει Ιστορία στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ, ούτε ο εκδότης του ούτε ενδεχομένως και ο ίδιος ο συγγραφέας θα περίμεναν ότι σε χρόνο μηδέν θα σάρωνε σε πωλήσεις και θα μεταφραζόταν σε 30 μέχρι στιγμής γλώσσες. Τα βιβλία Ιστορίας δεν είναι δημοφιλή στο Ισραήλ και το Sapiens το είχαν απορρίψει πιο μπροστά πέντε εκδότες. Εφέτος στις ΗΠΑ το Sapiens ανέβηκε στην κορυφή της λίστας των ευπωλήτων και ο 39χρονος σήμερα Χαράρι έγινε διάσημος μέσα σε μια νύχτα.

Η έκδοση του Sapiens και στα ελληνικά ήταν αναμενόμενη. Νομίζω ότι και εδώ θα έχει, τηρουμένων των αναλογιών, την ίδια επιτυχία, για δύο, κατά τη γνώμη μου, λόγους: πρώτον, για την ανατρεπτική και ενίοτε προκλητική θεώρηση της Ιστορίας και, δεύτερον, επειδή διαβάζεται σαν αστυνομικό μυθιστόρημα.

Τρεις «επαναστάσεις»
Σε αντίθεση με την πλειονότητα των ιστορικών βιβλίων όπου συχνά το πλήθος των χρονολογιών και των ντοκουμέντων τα καθιστά κουραστικά στην ανάγνωση, ο Χαράρι έγραψε ένα εντελώς διαφορετικό βιβλίο επιχειρώντας να απαντήσει σε κάποια μείζονα ερωτήματα όπως γιατί από τα ανθρώπινα είδη εκείνο που επικράτησε ήταν ο homo sapiens, πώς φτάσαμε μέσω των αιώνων στη σημερινή εποχή και ποιο είναι το μέλλον του ανθρώπινου είδους.

Η απάντησή του στο πρώτο ερώτημα είναι ιδιαιτέρως πρωτότυπη. Η επικράτηση του homo sapiens δεν οφείλεται στο μέγεθος του εγκεφάλου του (το μέγεθος του εγκεφάλου ήταν μεγάλο και στους Νεάντερταλ λ.χ.) αλλά στο ότι κατάφερε να οργανώσει τους ομοίους του σε μεγάλες ομάδες δημιουργώντας ένα φαντασιακό πεδίο, δηλαδή μια δεύτερη πραγματικότητα. Για παράδειγμα, λέει, δεν έχει μόνο η έννοια έθνος φαντασιακό περιεχόμενο, όπως ήταν της μόδας να υποστηρίζεται στη δεκαετία του 1960. Φαντασιακό είναι και το περιεχόμενο όλων των θεσμών που δημιούργησε ο άνθρωπος, όπως, ας πούμε, οι θρησκείες και κατ' εξοχήν το χρήμα.

Απαντώντας στο δεύτερο ερώτημα υποστηρίζει πως στη σημερινή εποχή φτάσαμε περνώντας διαδοχικά μέσα από τρεις επαναστάσεις: τη γνωσιακή, την αγροτική και τη βιομηχανική. (Διαπρεπείς ιστορικοί, εν τούτοις, υποστηρίζουν σήμερα πως ο όρος βιομηχανική επανάσταση είναι άκυρος και ότι το πέρασμα στη βιομηχανική εποχή έγινε με τόσο βραδείς ρυθμούς που δεν μπορούμε να μιλούμε για «επανάσταση», αυτό όμως είναι άλλο ζήτημα.)

Η αγροτική επανάσταση υπήρξε καταστροφική για τον Χαράρι. Η εξημέρωση των ζώων άλλαξε τη φύση τους και υπήρξε αιτία επιδημιών και ασθενειών, ενώ η αλόγιστη εκμετάλλευση της γης και των φυσικών πόρων μάς έφερε στα πρόθυρα της οικολογικής καταστροφής. Επιπλέον επέβαλε την εκμετάλλευση του ανθρώπου από τον άνθρωπο και γέννησε την ιδιοκτησία.

Απαντώντας στο τελευταίο ερώτημα ο Χαράρι ακούγεται δυσοίωνος. Παρά την επιστημονική πρόοδο και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής, οι άνθρωποι, υποστηρίζει, δεν είναι ευτυχείς. Ηταν μάλιστα ευτυχέστεροι την περίοδο που υπήρξαν κυνηγοί. Η τάση της ανθρωπότητας σήμερα είναι να θεοποιήσει τον άνθρωπο, το «ζώο που έγινε θεός». Γιατί «αυτό που πρέπει να πάρουμε στα σοβαρά είναι η ιδέα ότι το επόμενο στάδιο της Ιστορίας θα περιλαμβάνει όχι μόνο τεχνολογικές και οργανωτικές μεταβολές αλλά και θεμελιώδεις μεταβολές της ανθρώπινης συνείδησης και ταυτότητας». Το ενδεχόμενο είναι τουλάχιστον ανησυχητικό και οι κίνδυνοι πραγματικοί. Είμαστε, λέει ο Χαράρι, τα μέλη μιας από τις τελευταίες γενιές του homo sapiens. Και δεν είναι διόλου απίθανο οι απόγονοί μας να διαθέτουν μιαν άλλου είδους συνείδηση ή κάτι που να την υπερβαίνει και να μην ασχολούνται καν με προβλήματα που εμείς θεωρούμε μείζονα: τι είδους οργάνωση θα έχουν, σε ποια κοινωνία θα ζουν ή ακόμη και «αν τα φύλα θα είναι το αρσενικό και το θηλυκό».

Το τέλος του homo sapiens
Για να φτάσει σε αυτή την προβληματική ο Χαράρι εισάγει στη μελέτη της πρόσφατης ιστορίας παραδείγματα από τους τομείς της γενετικής μηχανικής και της βιολογίας. Αυτό ίσως να ήταν η αφορμή να τον χαρακτηρίσουν κάποιοι «απόγονο» ενός σημαντικού βιολόγου, του Τόμας Χένρι Χάξλεϊ, παππού του Αλντους, που είχε αποκληθεί «το μπουλντόγκ του Δαρβίνου». Κάτω από την ιστορική αναδρομή του Χαράρι, άλλωστε, δεν είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς την επίδραση της δαρβινικής επανάστασης. Αλλά τώρα βρισκόμαστε σε άλλη εποχή, στην οποία συμβαίνουν καθημερινά αμέτρητες αλλαγές, όπου τα γενικά ζητήματα δεν τίθενται καν και η ανθρωπότητα ασχολείται μόνο με τα επί μέρους. Γι' αυτό και δεν αρκούν τα ερωτήματα της βιοηθικής αφού οι αλλαγές μάς ξεπερνούν. Και επειδή ακριβώς μας ξεπερνούν, το ανθρώπινο είδος μοιάζει κι αυτό ξεπερασμένο.

Ενα τέτοιο βιβλίο δεν είναι δυνατόν να διαβαστεί χωρίς ο αναγνώστης να διαφωνεί με ορισμένες από τις κρίσεις, τους αφορισμούς (γοητευτικούς πάντως) ή τα συμπεράσματα του συγγραφέα. Αλλά δεν μπορεί να μη θαυμάσει τη συνθετική ικανότητα του Χαράρι, τη συνεκτικότητα των επιχειρημάτων του και βεβαίως τον απολαυστικό τρόπο με τον οποίον τα εκθέτει: με χιούμορ, ειρωνεία και ικανή δόση σαρκασμού. Και μολονότι το βιβλίο του είναι ιστορικό, θα λέγαμε ότι εντάσσεται στην παράδοση των κορυφαίων συγγραφέων της δυστοπίας, όπως ο Χ. Γκ. Γουέλς και κατ' εξοχήν ο Αλντους Χάξλεϊ, ο οποίος από το 1932 ακόμη, με τον Γενναίο νέο κόσμο, προειδοποίησε για τους κινδύνους που συνεπάγεται η επέμβαση στον γενετικό κώδικα. Αλλά ό,τι ήταν τότε μια υπόθεση σήμερα συνιστά πραγματικό κίνδυνο. Τι μένει να κάνουμε; Το λέει στην κατακλείδα του κεφαλαίου «Το τέλος του homo sapiens» ο Χαράρι: «Ισως το πραγματικό ερώτημα που αντιμετωπίζουμε να μην είναι "Τι θέλουμε να γίνουμε;" αλλά "Τι θέλουμε να θέλουμε;". Και συμπληρώνει: «Οσοι δεν τρομάζουν με αυτό το ερώτημα μάλλον δεν το έχουν σκεφθεί αρκετά».

Το Βήμα, 06/12/2015
Σπύρος Μανουσέλης 5 από 5 αστέρια! 08/02/2016
Το ζώο που επιθυμεί να γίνει θεός

Κάπως έτσι ανασυγκροτεί και ερμηνεύει ο διάσημος Εβραίος ιστορικός Γιουβάλ Νώε Χαράρι στο πολύ επιτυχημένο διεθνώς βιβλίο του «Sapiens» την ανθρώπινη ιστορία: από τους προανθρώπους, που επινόησαν μαζί με τα πιο εξελιγμένα εργαλεία τη γλωσσική επικοινωνία και τις πρωτόγνωρες (για το ζωικό βασίλειο) μορφές συμπεριφοράς και κοινωνικότητας, μέχρι τις ριζικές ανατροπές που επέφεραν στη ζωή των ανθρώπων η γεωργική, κατόπιν η επιστημονική-γνωσιακή και πιο πρόσφατα η βιομηχανική και η σύγχρονη βιο-πληροφορική επανάσταση.

Αντλώντας και συνδυάζοντας τις πιο ετερογενείς πληροφορίες από ένα ευρύτατο φάσμα επιστημών -από την παλαιοντολογία, την εξελικτική βιολογία και την ανθρωπολογία μέχρι την οικονομικοπολιτική ιστορία και την κοινωνιολογία- το βιβλίο αυτό μας προσφέρει μια πρωτότυπη και ενίοτε προκλητική ερμηνεία σε μια σειρά από αδιαφανή ιστορικά φαινόμενα.

Δικαιολογημένα λοιπόν έγινε ανάρπαστο μόλις κυκλοφόρησε πριν από πέντε χρόνια στο Ισραήλ, και, μέχρι σήμερα, έχει μεταφραστεί σε 30 γλώσσες.

Κατά τη γνώμη μας, όμως, η βαθύτερη σημασία και αξία αυτού του εσκεμμένα προκλητικού βιβλίου είναι ότι επανερμηνεύει το σύνολο της ανθρώπινης ιστορίας από τη σκοπιά ή την προοπτική της νέας παγκόσμιας μετανεωτερικής βιοεξουσίας.

Κάτι που παραδέχεται ρητά και ο συγγραφέας στο τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου, με τον αποκαλυπτικότατο τίτλο «Το τέλος του Homo sapiens»:

«Αυτό που πρέπει να πάρουμε στα σοβαρά είναι η ιδέα ότι το επόμενο στάδιο της ιστορίας θα περιλαμβάνει όχι μόνο τεχνολογικές και οργανωτικές μεταβολές, αλλά και θεμελιώδεις μεταβολές της ανθρώπινης συνείδησης και ταυτότητας. Και οι μεταβολές αυτές μπορεί να είναι τόσο θεμελιώδεις που να θέσουν υπό αμφισβήτηση τον όρο “άνθρωπος”».

Με άλλα λόγια, ο Χαράρι επιχειρεί να αναδείξει το πόσο ιστορικά αναγκαία ή, έστω, εφικτή είναι πλέον η προοπτική μιας νέας πολιτικής και κοινωνικής βαρβαρότητας, που ενδέχεται να επιβληθεί επειδή απλώς διαθέτουμε τα απαραίτητα τεχνοεπιστημονικά εργαλεία για να υλοποιήσουμε το προαιώνιο όνειρο της ανθρωπότητας να υπερβεί τον εαυτό της, δηλαδή να δημιουργήσει «υπερανθρώπους».

Αν η ανθρώπινη ιστορία άρχισε όταν επινοήσαμε τις πρώτες θεότητες, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να τελειώσει μόλις πιστέψουμε ότι είμαστε οι ίδιοι θεότητες.

efsyn.gr, 19/12/2015
Περισσότερα...
Οι πελάτες που αγόρασαν αυτό το βιβλίο αγόρασαν επίσης
Το όνειρο του Μισισιπή
Το όνειρο του Μισισιπή
Μεγάλα παραμύθια 3: Χάνσελ και Γκρέτελ
Μεγάλα παραμύθια 3: Χάνσελ και Γκρέτελ
Πληγωμένοι άγγελοι
Πληγωμένοι άγγελοι
Προικισμένα μωρά, εμπνευσμένοι γονείς
Προικισμένα μωρά, εμπνευσμένοι γονείς
Βιβλία που είδατε
 

 
 
Arkas
 
Bestsellers
 
Ο Φεβρουάριος (επίτομο)
Homo Deus
Στη σίκαλη, στα στάχια, ο πιάστης
Μόνο λίγα χιλιόμετρα. Ιστορίες για την Ιστορία
Θέλω...
Μαθηματικά πεντάλεπτα
Μια ζωή στην Κίνα
Μια ζωή χωρίς άλλοθι
Κερασμένο!
Η Ελλάδα του Όθωνα
Τα 20 πρώτα (15ημέρου)
Τα πρώτα των 12 μηνών
Τα πρώτα των 36 μηνών
Παιδικά ευπώλητα βιβλία
 
 
1. Εκδόσεις αποκλειστικά!
 
Αποστολή σε φίλο
 
 
Αποστολή στοιχείων βιβλίου σε φίλο σας