Νεοελληνικές ιδιαιτερότητες

Έκπτωση
30%
Τιμή Εκδότη: 12.00
8.40
Τιμή Πρωτοπορίας
+
401142
Συγγραφέας: Πατρώνης, Μιχάλης
Εκδόσεις: Μπατσιούλας
Σελίδες:140
Επιμελητής:Μπούρας, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία Έκδοσης:15/05/2014
ISBN:9789606813719
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

Η διάκριση, με κριτήριο τη νοοτροπία, των "απλών" σύγχρονων κατοίκων της Ελλάδας, αυτών που δεν έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τις εξουσιαστικές δομές, οδηγεί στον ορισμό δύο κατηγοριών: τους ανεπιθύμητους για την Εξουσία "Έλληνες" και τα πολυαγαπημένα της παιδιά-δημιουργήματα, τους "Νεοέλληνες".
Σε τούτο το πόνημα σχολιάζονται ιδέες και απόψεις που προωθούνται από το εξουσιακό σύστημα, με μόνο στόχο τη διαμόρφωση και διαιώνιση της "νεοελληνικής νοοτροπίας"... Αυτής ακριβώς που οδηγεί νομοτελειακά στη δημιουργία των χρησιμότατων για την Εξουσία, άρα επιζήμιων για το σύνολο των εξουσιαζομένων, "Νεοελληνικών Ιδιαιτεροτήτων". Ιδιαιτεροτήτων, που είναι πλέον οξύτατη η κοινωνική ανάγκη να εξαλειφθούν...

Κριτικές

Γειά σας.

Σας στέλνω την κριτική για το βιβλίο μου "ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ" (Εκδόσεις Μπατσιούλας) που δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο diavasame.gr στις 02.07.2014. Το κείμενο υπογράφεται από τον ποιητή και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα.

Ευχαριστώ πολύ.

Με εκτίμηση,

Μιχάλης Πατρώνης

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ:

Το να συλλογάσαι ελεύθερα ήταν ανέκαθεν ίδιον της Ελληνικής Σκέψης από την κρίσιμη αρχαιότητα μέχρι το κρίσιμο παρόν. Μόνο που η ανένταχτη διανόηση έχει ένα κόστος. Την άγνοια των πολλών και την αφάνεια των λίγων. Με άλλα λόγια, όταν τολμάς να λες σκληρές αλήθειες χωρίς φόβον και πάθος, σε αγνοούν οι πολλοί και καμώνονται ότι σε αγνοούν οι λίγοι. Όταν δεν «βάζεις το δάχτυλο στο μέλι» αλλά «επί τον τύπον των ήλων» του εσταυρωμένου ανθρωπισμού μας, τότε γίνεσαι το μαύρο πρόβατο, ο «αποδιοπομπαίος φαρμακός», ο απόβλητος «ως η μύγα μέσα στο γάλα». Μόνο που κάθε φορά που ο ταλαίπωρος ελληνισμός ανεδύθη από τις στάχτες του ήταν πάντοτε χάρη σε έναν Κολοκοτρώνη, έναν Μακρυγιάννη, έναν Καραϊσκάκη. Ο Πυθαγόρας, ο Σωκράτης, ο Ευριπίδης εξορίστηκαν, αυτοεξορίστηκαν, αυτοκτόνησαν, αλλά δεν σώπασαν. Κι αυτό είναι το μόνο που έχουμε να επιδείξουμε, να αντιτάξουμε, να προβάλουμε, στις Κασσάνδρες, ειδικά στις ξενοσπουδαγμένες, τις αρχοντοχωριάτισσες, τις δουλοπάροικες, που επιθυμούν διακαώς να εισαγάγουν ξένα πρότυπα και να γίνουμε επιτέλους μπανανία για να μπορούν να άρχουν επί δικαίων και αδίκων. Αφού αυτοί οι καλοί άνθρωποι της ντόπιας κι εγχώριας νομενκαλτούρας (θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου!) προτιμούν να είναι «οι πρώτοι στην Κόλαση παρά οι τελευταίοι στον Παράδεισο». Σταματώ εδώ για να μην χρησιμοποιήσω αριστοφανικές βρισιές.

Προς τι ο εκτενής αυτός πρόλογος; Γιατί, αν ο Μιχάλης Πατρώνης ζούσε στο Παρίσι και είχε συνδεθεί με τους ελευθέρως σκεπτόμενους διανοουμενίστικους κύκλους της γαλλικής πρωτεύουσας των Φώτων, θα τον είχαν ανακηρύξει ασμένως επάξιο και ισάξιο διάδοχο του Κορνήλιου Καστοριάδη. Αυτός ο στοχαστής με το διδακτορικό διπλωματούχου μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τολμάει να παρατηρεί την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, να κρίνει, να συγκρίνει και να εξάγει αμιγώς επιστημονικά συμπεράσματα και ως γνήσιος κοινωνιολόγος-εθνολόγος-γλωσσολόγος ταξινομεί, αρχειοθετεί και «βάζει στη θέση τους» κάθε ντόπια απόπειρα στείρου μιμητισμού ξένων προτύπων, χωρίς, βεβαίως, να αρνείται τη γόνιμη ανταλλαγή πολιτισμικών προϊόντων και ιδεών, που είναι το μόνο εχέγγυο επιβίωσης της γλωσσικής μας ελληνικής μειονότητας στην πολυπολιτισμική λαίλαπα του εικοστού πρώτου αιώνα που θα χαρακτηριστεί ως Χαλκούς Αιών της Παγκοσμιοποιήσεως.

Ο διανοητής Μιχάλης Πατρώνης διακρίνει τους σύγχρονους συν-πατριώτες του (αλλά όχι απαραιτήτως και ομοεθνείς του) σε Έλληνες (με έψιλον κεφαλαίο) και νεοέλληνες (πολιτισμικό υποπροϊόν ευρείας καταναλώσεως κι αναλώσιμο, βεβαίως). Η διάκριση αυτή γίνεται με μόνο κριτήριο αν ομιλούν ευχερώς τη διαχρονική ελληνική γλώσσα, αν έχουν εμποτιστεί στα νάματα της ελεύθερης, ρηξικέλευθης, ανατρεπτικής, μη λογοκρατικής Ελληνικής Σκέψης, όπως διαμορφώθηκε από μεγάλους φιλοσόφους και ποιητές μέσα στους αιώνες, από τον Όμηρο έως τον Κάλβο, τον Σολωμό, τον Καβάφη, τον Σικελιανό, τον Καζαντζάκη… Σταματώ εκεί, γιατί τα άλλα θα τα κρίνει ο Χρόνος. Είναι πολύ νωρίς ακόμα για επευφημίες.

Παρατηρώντας ως συν-πάσχων και θύμα της σημερινής άλογης Κρίσης που μας κατατρύχει όλους εκόντες-άκοντες, ο Μιχάλης Πατρώνης θίγει τις παθογένειες του όλου νεοελληνικού συστήματος, ως πολιτιστικού προτεκτοράτου «βαρβάρων» (μη ομιλούντων την ελληνικήν) και δεν διστάζει να μπήξει το νυστέρι του βαθιά στις χαίνουσες πληγές μας.

Αν ήταν στην αρχαία Αθήνα, θα του είχαν επιβάλει πρόστιμο (μαζί με τον Φρύνιχο για το «Μιλήτου Άλωσις», θα τον είχαν αναγκάσει να αυτοεξοριστεί στην Πέλλα ως άλλος Ευριπίδης). Εδώ, στην Αθήνα του σήμερα, θα τον θάψουν διά της περισπουδάστου περιφρονήσεώς των. Γι’ αυτό διαλέγω τώρα για να μιλήσω γι’ αυτόν. Για να επισημάνω αυτή την ελεύθερη λαλιά. Που πολλοί θα αντιγράψουν στα κλεψιμαίικα διδακτορικά τους. Προλάβετε. Ανακαλύψτε τους ανθρώπους γύρω μας που δεν θορυβούν αλλά σκέφτονται. Ελεύθερα, ακομμάτιστα και χωρίς ιδιοτελές συμφέρον, άλλο από το καλό Όλων μας.

Μιχάλης Πατρώνης, ο Κορνήλιος Καστοριάδης της σύγχρονης Αθήνας.

Μετά λόγου γνώσεως,

Κωνσταντίνος Μπούρας
Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!