Τα ψιλά γράμματα της ιστορίας

Έκπτωση
40%
Τιμή Εκδότη: 19.78
11.87
Τιμή Πρωτοπορίας
+
316147
Εκδόσεις: Ενάλιος
Σελίδες:512
Ημερομηνία Έκδοσης:01/01/2009
ISBN:9789605363857
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Άμεσα διαθέσιμο
Θεσσαλονίκη:
Άμεσα διαθέσιμο
Πάτρα:
Περιορισμένη διαθεσιμότητα

Περιγραφή


Άγνωστες σελίδες γύρω από την επανάσταση του ’21
γεγονότα που αποσιώπησε, απέκρυψε και παραποίησε η επίσημη Ιστορία.



Η Ιστορία γράφεται πάντα από τους Νικητές και τους Ισχυρούς οι οποίοι έχουν κάθε λόγο να αποσιωπούν να αποκρύπτουν ή το χειρότερο να παραποιούν και να αλλοιώνουν την αλήθεια κατά το δοκούν, αποκοιμίζοντας τον λαό και αποστερώντας τον από την
αληθινή ιστορία του. Διδασκόμαστε έτσι μια κατασκευασμένη,
μια «εικονική ιστορία» που εξυπηρετεί πάντοτε την εκάστοτε άρχουσα τάξη – η οποία έχει την τάση να εξωραΐζει γεγονότα προς όφελός της…


Στο βιβλίο αυτό ο συγγραφέας αποκαλύπτει με τόλμη οδυνηρές και συγκλονιστικές αλήθειες για την μεγάλη Επανάσταση των Ελλήνων, ανασύρει γεγονότα που αποκαθηλώνουν κατασκευασμένους ήρωες και αποδίδει τιμές στους αληθινούς αγωνιστές και στους αληθινούς μάρτυρες της Παλιγγενεσίας.

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου

Κριτικές

Καλο θα ηταν προτου γραψουν τη γνωμη τους αυτοι που διαβασαν το βιβλιο, για το ποσο καλο η ποσο κακο ειναι, αλλα κυριως αυτοι που το εκθειαζουν λεγοντας για "τις μεγαλες αληθειες που διαβασαν και μας τις εκρυβαν καποιοι" κλπ πυροτεχνηματα, καλο λοιπον θα ηταν επαναλαμβανω, να ειχαν διαβασει αρχικα αρκετες πρωτογενεις πηγες για εκεινη την εποχη και μετα να εκφραζουν τις βεβαιοτητες τους, διοτι απο τα γραφομενα των περισσοτερων, ειναι φανερο οτι δεν εχουν επαφη με τις πρωτογενεις πηγες!! Πρωτα λοιπον Μακρυγιαννη, Κολοκοτρωνη, Φωτακο, Τρικουπη, Φινλευ, Παπαρρηγοπουλο, Φιλημωνα, Δεληγιαννη κλπ και μετα Παναγοπουλο και λοιπες δευτερογενεις πηγες! Οκ ειναι πιο δαπανηρο να αγοραζεις τοσες πρωτογενεις πηγες, ειναι ομως και πιο υπευθυνο απεναντι και στον εαυτο μας και στην ιστορικη αληθεια, αλλα και απεναντι στους τριτους που μας διαβαζουν εφοσον θελουμε τοσο πολυ να γραψουμε γνωμη δημοσια...

Μέτριο

Μία από τις καλύτερες ιστορικές μελέτες που έχω διαβάσει. Ο συγγραφέας έχει μελετήσει πολλές πηγές και αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι σε πολλά σημεία αναφέρει αποσπάσματα από αρκετές ώστε να στηρίξει αυτά που γράφει. Προφανώς, ο συγγραφέας δεν δρα ως ιστορικός και έτσι ο αναγνώστης θα πρέπει να έχει την ωριμότητα να ξεχωρίσει την "καθαρή πληροφορία" από τις απόψεις και τα συμπεράσματα του συγγραφέα. Ίσως σε κάποια σημεία παρασύρεται υπερβολικά από το συναίσθημα και αυτό απαιτεί από τον αναγνώστη να διατηρεί την κρίση του σε εγρήγορση. Το γενικότερο όμως αποτέλεσμα είναι πολύ καλό.

Δεν θα κάνω κριτική του βιβλίου.Θα αποτολμήσω όμως, έστω ανορθόδοξα , να κάνω κριτική της κριτικής ενός από τους εκτενώς προλαλήσαντες του Κον Κον που μου θυμίζει συνειρμικά ....φάκελλο αλληλογραφίας, όταν γράφουμε τον παραλήπτη συντομογραφικά "Κον¨και εννοούμε "Κύριον τάδε".
Είμαι φιλόλογος , έχω διδάξει κατ΄επανάληψη τη σχολική ιστορία στην Γ΄Λυκείου και συνεπώς πιστεύω ότι ....κάτι ξέρω κι εγώ από την ιστορία της ελληνικής επανάστασης και με βάση τα όσα έχω διαβάσει από τα φοιτητικά μου χρόνια μέχρι σήμερα που είμαι πλέον συνταξιούχος...μελετητής της ιστορίας θα καταθέσω πολύ σύντομα την άποψή μου χωρίς να κουράσω τον αναγνώστη.Και θα περιοριστώ μόνον σε δύο σημεία της κριτικής του ανωτέρω Κον Κον που θεωρώ ότι προδίδουν και τις προθέσεις της κριτικής του. Το πρώτο είναι η άποψή του για τον ιστορικό. Θεωρεί a priori ότι ο συγγραφέας είναι δικαστικός και συνεπώς, κατά κάποιο τρόπο,δεν δικαιούται να γράφει ιστορία ,γιατί δεν έχει τα επιστημονικά εφόδια του ιστορικού. Mπορεί να μου πει ποια ιστορικά εφόδια είχε ο Θουκυδίδης και από ποιο Πανεπιστήμιο πήρε το ...διδακτορικό της ιστορίας; Mήπως ο δικός μας ο Κανελλόπουλος ή ο Μαρκεζίνης ήταν ιστορικοί με άνάλογες σπουδές; Για να περιοριστώ μόνο στους Έλληνες που έγραψαν αξιόλογα ιστορικά συγγράμματα . Είναι λοιπόν λαθεμένη η άποψή αυτή, γιατί κρύβει προκατάληψη. Και ένα δεύτερο που αφορά στη στάση του πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄. Ο κύριος Κον Κον κάνει το ίδιο λάθος για το οποίο κατακρίνει το συγγγραφέα που κρίνει! Μεροληπτεί προσπαθώντας να βρει ελαφρυντικά στην στο αφοριστικό διάγγελμα του πατριάρχη. Αυτό όμως δεν είναι δουλειά του ιστορικού . Ο ιστορικός παραθέτει τα γεγονότα και αφήνει τον αναγνώστη να κρίνει θετικά ή αρνητικά τη συγκεκριμένη στάση του θρησκευτικόυ ηγέτη των υπόδουλων Ορθόδοξων Χριστιανών. Το αναμφισβήτητο γεγονός είναι ο αφορισμός και ο πατριάρχης ήξερε πολύ καλά ότι αναίμακτος αγώνας για εθνική ελευθερία δεν υπάρχει.Αν έτσι σκέπτονταν και οι υπόλοιποι Έλληνες, ασφαλώς επανάσταση δε θα υπήρχε και χωρίς επανάσταση δεν ξέρω τι θα συνέβαινε και τι θα ήταν σήμερα η Ελλάδα. Εκτός αν πιστεύουμε ότι οι Οθωμανοί θα έφευγαν μόνοι τους .....και θα μας άφηναν να κάνουμε ελεύθερο κράτος ,γιατί θα μας είχαν ...βαρεθεί! Ο ιστορικός λοιπόν βάζει τον προβληματισμό , χωρίς να παίρνει θέση και τα συμπεράσματα τα βγάζει ο αναγνώστης ,για να κρίνει αμερόληπτα χωρίς επηρεασμό από το συγγραφέα.Και ο καθένας μπορεί να κρίνει με βάση τα πιστεύω του ,τις γνώσεις και τη λογική που διαθέτει. Δεν καθοδηγείται όμως από τον ιστορικό, μαθαίνει να διαβάζει και να κρίνει με τα στοιχεία που ο υπεύθυνος και με επιστημονική συνείδηση ιστορικός του δίνει, ακόμη και να τα διαψεύδει, αν έχει την ανάλογη γνώση και κρίση. Τα γράφω αυτά ,γιατί διέγνωσα στην κριτική του κυρίου Κον προσπάθεια δικαιολόγησης των πατριαρχών. Και οι πατριάρχες άνθρωποι είναι και κάνουν λάθη. Ουδείς αναμάρτητος κατά τας Γραφάς. Αλάθητος από το 19 ο αιώνα με απόφαση του κονκλάβιου είναι μόνον ο Πάπας και αυτό αφορά μόνο σε θέματα που άπτονται της καθολικής εκκλησίας ,όχι σε ιδιωτικές και γενικότερες απόψεις που μπορεί να έχει σωστά ή λανθασμένα ο Πάπας ,για τον κόσμο ή την επιστήμη. Κάθε βιβλίο ιστορικό κρίνεται από το χρόνο και τις επανεκδόσεις του. Και αυτό το βιβλίο θα το κρίνει ο χρόνος, Αξίζει όμως να διαβαστεί ανεξάρτητα από την ιδεολογική τοποθέτηση του καθενός η οποία ούτως ή άλλως υπάρχει σε κάθε ανάγνωση συγγράμματος και δη ιστορικού ,δεδομένου ότι τα ιστορικά βιβλία είναι και τα πιο αμφιλεγόμενα και ο λόγος είναι ασφαλώς κατανοητός! "Όλβιος όστις ιστορίης έσχε μάθησιν" κατά τον Ευριπίδη. Αυτό μόνον να κρατήσουμε από την ιστορία αξίζει να τη μελετάμε.

Μακάρι να διδασκόμασταν τα γεγονότα χωρίς εθνικιστικές κορώνες και χωρίς τη στοχευμένη απόκρυψη στοιχείων. Συγχαρητήρια στον συγγραφέα για την έρευνα, λίγο κουραστικές οι συνεχείς παραθέσεις των πηγών εντός του κειμένου.

Eνδιαφέρον βιβλίο και "άγνωστες" αλήθειες για τις οποίες σίγουρα αμφιβάλεις - για πολλές από αυτές - διαβάζοντές τες.

Σίγουρα προβληματίζει και βάζει το μυαλό σε αμφιβολίες σχετικά με τις πραγματικές προθέσεις και σκέψεις πολλών ηρώων και συμμετεχόντων στην Επανάσταση.

Σίγουρα αξίζει τον κόπο κάποιος να το διαβάσει και από εκεί και πέρα τα συμπεράσματα δικά του.

Για αναγνώστες με γερά νεύρα και παραπομπές σε εκτεταμένη βιβλιογραφία. Ο κύριος Παναγόπουλος καταγράφει αλήθειες που πονάνε, αλλά ίσως το βιβλίο του θα έπρεπε να αντικαταστήσει το ανάλογο σχολικό.

Απάντηση στην κριτική του κ. Μπάμπη Πολίτη.
Το πρώτο και βασικό επιστημονικό εφόδιο ενός ιστορικού είναι να μη διαλέγει... στρατόπεδο!! Από εκεί και πέρα είναι γνωστό ότι κάθε ιστορικός γράφει και διαφορετική ιστορία (ιδιαίτερα!) όταν απομακρύνεται από τις πηγές ή τις χρησιμοποιεί με μεροληπτικό τρόπο.
Αν τώρα ο Μ.Πολίτης θα ήθελε να εντρυφήσει λίγο παραπάνω στην ιστορία και τη φιλοσοφία της ας ξεκινήσει με το «Φιλοσοφία της ιστορίας» εκδόσεις Οκτώ και το «Τι είναι ιστορία;» του Ε.Χ.Καρ, για τα είδη ιστορίας με το «Τι είναι ιστορία;» εκδόσεις Νήσος ενώ για τα τεχνικά ζητήματα και τα εφόδια ενός καλού ιστορικού υπήρχε ένα εξαιρετικά πλήρες και ολιγοσέλιδο βιβλίο του ΟΕΔΒ που διδασκόταν στη Γ΄ Λυκείου πριν από μερικά χρόνια και σου έδινε να καταλάβεις πως δουλεύει και ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει ένας ιστορικός. Δεν θυμάμαι τίτλο αλλά ας το αναζητήσει...
Για τις νέες τάσεις στην ιστοριογραφία ας δει το «Πώς το παρελθόν γίνεται ιστορία;», εκδόσεις Πόλις και για το πώς η ιστορία μπορεί να γίνει ανερμάτιστος ιστοριογραφικός λόγος ας δει το «Πώς η ιστορία γίνεται παρελθόν», εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα ενώ για το πώς μπορεί να αμφισβητηθεί η ιστορική αλήθεια μπροστά σε συμφέροντα και ιδεοληψίες σε σημείο που το ψεύδος εκλαμβάνεται ως ιστορική αλήθεια ας δει το «Μάθημα ιστορίας», εκδόσεις Ενάλιος. Αυτά για μια μικρή αρχή γιατί το ζήτημα της ιστορίας και ιστοριογραφίας είναι ανεξάντλητο και ελπίζω να κατανοήσει γιατί το να γράψει κάποιος ιστορία δεν είναι το ίδιο όπως να γράψει... (μυθ)ιστορία!
Υ.Γ. 1
Τέλος να σημειωθεί κ. Μ. Πολίτη ότι δεν παρεξηγήθηκα διότι αναγνώρισα σε ορισμένους ιστορικούς χαρακτήρες το δικό μου πρόσωπο. Μακριά από εμένα οι εξωνημένοι άρχοντες του χρήματος και οι σάπιοι πολιτικάντηδες. Παρεξηγήθηκα όμως όταν κάποιος εκφέρει γνώμη για ένα πρόσωπο εντελώς άγνωστο σε αυτόν και μιλά υποτιμητικά γι΄αυτό. Οπωσδήποτε κ. Πολίτη θα αναγνωρίσετε ότι αυτή είναι στάση ανορθολογικού και ανεύθυνου...πολίτη!
Υ.Γ 2
Ελπίζω να δημοσιευθεί η παρούσα απάντηση.

Εξαιρετική και πλούσια καταγραφή της (αληθινής) Ιστορίας γύρω από την Ελληνική Επανάσταση και όχι μόνον.
Ψαγμένος ο συγγραφέας, με το βιβλίο του να αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς (μαζί με τις παραπομπές του) σε οιαδήποτε συζήτηση περί των ηρώων και «ηρώων» του 21, των αγίων και «αγίων» της εκκλησίας μας κλπ.
Ως γνήσιος ιστορικός ερευνητής δεν αποφεύγει να αναφέρει τις κρίσεις και τα συμπεράσματά του, αλλά το κάνει ξεχωριστά και δεν υποχρεώνει κανέναν να τα ενστερνιστεί.
Οι πληροφορίες, ωστόσο, που προσφέρει μέσα από αυτό το έργο είναι το πλέον σημαντικό και μόνο γι αυτό δικαιούται τον σεβασμό μας
ΥΓ: Μήπως ο ΚΟΝΚΟΝ, και ο κάθε ανώνυμος κονκόνης, είδε τον εαυτό του σε κάποιους ιστορικούς χαρακτήρες του βιβλίου και παρεξηγήθηκε;
Μπορεί να μας εξηγήσει ο ΚονΚον ποιά είναι τα… επιστημονικά εφόδια ενός καλού ιστορικού, γιατί δεν έχω καταλάβει, ούτε και τα γνωρίζω κατά πως φαίνεται!
Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 24 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 24 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!