The emotions and the sublime

Expression and perception in Rembrandt’s history painting
Έκπτωση
10%
Τιμή Εκδότη: 19.80
17.82
Τιμή Πρωτοπορίας
+
557125
Εκδόσεις: Σιδέρης Ι.
Σελίδες:148
Ημερομηνία Έκδοσης:03/09/2021
ISBN:9789600808896
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Περιγραφή

As I believe that the idea about the lifelike depiction of emotions does not resolve the question about the timeless attraction that Rembrandt’s art exerts, since the issue of verisimilitude may be linked to different criteria, I opt for a different approach. Certain positions to Rembrandt’s work indicate an important affinity to the sublime, as expressed by Longinus, while the Longinian sublime is reformulated in Dutch seventeenth-century texts. Accordingly, I move from the viewer’s empathy to a response that perceives the depicted stories and emotions within the framework of the sublime; not necessarily as experienced emotions with which the viewer can identify, but as expressions of a complex circumstance which includes the exceptional, vastness, transcendence, or darkness and fear. To put it differently, I try to trace the sublime in Rembrandt’s history painting, not as the painter’s intended goal, but as a possible approach within a dynamic process that involves the viewer’s stance towards the artwork.
“Seven resistless warriors-captains have slit a bullock’s throat over an iron-rimmed shield, and have brushed their hands over the bullock’s blood and sworn an oath by War and Havoc and Terror, the lover of blood.”
Longinus on Aeschylus

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!