Αυτισμός αίνιγμα και πραγματικότητα

Από τη θεωρητική προσέγγιση στην εκπαιδευτική παρέμβαση - Για γονείς, εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής και νηπιαγωγούς
288805
Συγγραφέας: Γκονέλα, Ελένη
Εκδόσεις: Οδυσσέας
Σελίδες:255
Ημερομηνία Έκδοσης:01/12/2008
ISBN:9789602105092


Εξαντλημένο από τον Εκδοτικό Οίκο

Περιγραφή


Για πρώτη φορά στην ελληνική γλώσσα ό,τι χρειάζεται να γνωρίζουν γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με το φαινόμενο του αυτισμού.

Το βιβλίο εξετάζει τον αυτισμό ως οικογενειακό-κοινωνικό ζήτημα και παραθέτει αναλυτικά εφαρμοσμένες μεθόδους αντιμετώπισης, πρότυπα συμπεριφοράς και απλές πρακτικές ασκήσεις κοινωνικοποίησης των ατόμων με αυτισμό, συμβουλές για το οικογενειακό περιβάλλον τους και πληροφορίες για τις σχετικές υπηρεσίες και τους οργανισμούς στην Ελλάδα.

Επίσης, ως οδηγός εκπαιδευτικών, αναφέρει τις επιστημονικές αξιολογήσεις του αυτισμού, τα αναγνωρισμένα διαγνωστικά κριτήρια, παραθέτει μεθόδους εκπαίδευσης με αναλυτικό πρόγραμμα ανά ηλικία αλλά και τις δυνατότητες συνεκπαίδευσης, ένταξης και ενσωμάτωσης στο κοινωνικό σύνολο των ατόμων με αυτισμό.
Τέλος, στο βιβλίο υπάρχει ένα πλήρες παράρτημα με πίνακες που βοηθούν στις διαδικασίες εκπαίδευσης αλλά και στη διαχείριση συμπεριφοράς.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ
Αυτισμός: Μύθοι και αλήθειες Γοητεία Απογοήτευση…
Μύθος: Τι δεν είναι αυτισμός
Αλήθειες: Τι είναι αυτισμός
Eρμηνεύοντας τον αυτισμό
Ορισμός του αυτισμού
Ιατρικός ορισμός του αυτισμού
Κλινική οντότητα του αυτισμού Kanner (1943)
Σύνδρομο Asperger
Αιτιολογία του συνδρόμου
Σύνδρομο Asperger και αυτισμός Kanner(ομοιότητες και διαφορές)
Η τριάδα της Wing (τριάδα βλαβών ή διαταραχών ή μειονεξιών)
Tο φάσμα του αυτισμού
Αυτισμός / Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (Α/ΔΑΔ)
Αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας
Αυτιστικά στοιχεία ή άτυπος αυτισμός
Tύποι κοινωνικής μειονεξίας
Τα αυτιστικά παιδιά: Τι έχουν, τι δεν έχουν
Διάφορες απόψεις για τον αυτισμό

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΔΙΑΓΝΩΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Διάγνωση αυτισμού – κρίσιμα ερωτήματα
Είναι δύσκολο να διαγνωστεί ο αυτισμός;
Η «εκπαιδευτική διάγνωση»
Βασικά χαρακτηριστικά διάγνωσης του αυτισμού
Άλλα χαρακτηριστικά που δεν είναι απαραίτητα για τη διάγνωση
Τι είναι η πρώιμη διάγνωση (Διάγνωση αυτισμού σε μικρά παιδιά)
Νεότερα ερευνητικά δεδομένα για τη διάγνωση του αυτισμού
Σε ποια ηλικία γίνεται έγκυρη διάγνωση;
Ποιος ο σκοπός της διάγνωσης;
Εμφανίζεται συχνά ο αυτισμός;(επιδημιολογία)
Τι προκαλεί τον αυτισμό; (αιτιολογική αλυσίδα)
Ο αυτισμός κληρονομείται;
Υπάρχει θεραπεία;
Με τι συνυπάρχει ο αυτισμός; (διαφοροδιάγνωση)
Τι είναι η πρόγνωση; Πώς αντιμετωπίζεται ο αυτισμός;
Μετά τη διάγνωση τι;
Ψυχοεκπαιδευτική αξιολόγηση του αυτισμού στην Ελλάδα
Θεωρίες για τον αυτισμό (ψυχολογικές και άλλες)
«Θεωρία του Νου» (Theory of mind)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η ψυχική επίπτωση του αυτισμού στην οικογένεια
Συναισθήματα της οικογένειας παιδιού με αυτισμό
Προβλήματα γονέων παιδιών με αυτισμό
Άμυνες, προσδοκίες και ο ρόλος των γονέων
Επαγγελματίες - Ειδικοί: Ο ρόλος τους
Συνεργασία γονέων κι επαγγελματιών
Τα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό
Η επίδραση του παιδιού με αυτισμό στ’ αδέρφια του

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄: ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Γιατί το κάνεις αυτό;
Συμπεριφορά -Διαχείριση συμπεριφοράς
Δευτερεύοντα προβλήματα συμπεριφοράς
Παγόβουνο (συμπεριφορά)
Παγόβουνο (επιθετικότητα) Προκλητικές συμπεριφορές
Προσέγγιση προβληματικής συμπεριφοράς
Επαναλαμβανόμενες / στερεοτυπικές συμπεριφορές
Διαχείριση και τροποποίηση συμπεριφοράς
Σεξουαλικότητα και αυτισμός

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γλώσσα - Ομιλία - Λόγος
Πρόβλημα: Επικοινωνία
Πώς επικοινωνούμε με άτομα με αυτισμό
Επικοινωνιακή προσέγγιση: «Ο κύκλος των φίλων»
Το δείξιμο
Τι σημαίνει και τι συμβαίνει με το δείξιμο;
Γιατί διδάσκουμε το δείξιμο;

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄: ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εκπαιδευτική παρέμβαση
Επιτυχείς παρεμβάσεις
Πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης
Μουσική και αυτισμός
Το πρόγραμμα
Σχεδιάζοντας το πρόγραμμα
Και τα παιδιά με αυτισμό εκπαιδεύονται!!!
Διδασκαλία βασικών λειτουργικών δεξιοτήτων καθημερινότητας
Το παιχνίδι (Παγόβουνο)
Κύρια στάδια ανάπτυξης του παιχνιδιού
Ατομικά και ομαδικά παιχνίδια
Βασικές αρχές της καλής διδασκαλίας
Στρατηγικές διδασκαλίας
Εξατομικευμένη διδασκαλία ενός παιδιού με αυτισμό
Θεραπευτικές - εκπαιδευτικές προσεγγίσεις
Είκοσι ενέργειες που βοηθούν τον εκπαιδευτικό στο έργο του
με παιδιά με αυτισμό

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄: TEACCH: ΜΙΑ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δομημένη εκπαίδευση
ΤEACCH
Δόμηση και οργάνωση περιβάλλοντος
Ατομικό και ημερήσιο πρόγραμμα
Ατομικό σύστημα εργασίας
Εξατομικευμένο πρόγραμμα TEACCH μιας ημέρας
Οπτική δόμηση

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄: ΕΝΤΑΞΗ - ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ
Ένταξη
Ο ρόλος του ειδικού σχολείου και ο ρόλος του ειδικού δασκάλου
Inclusive εκπαίδευση – Inclusion
Πρόγραμμα «inclusion αυτιστικών παιδιών»
Ενταξη / Συνεκπαίδευση
Προετοιμασία «συνεκπαίδευσης»
Επιτυχία «συνεκπαίδευσης»
Ενσωμάτωση
«Η αντίστροφη ενσωμάτωση»
Προσεγγίσεις δυνατοτήτων συμβίωσης

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Κριτικές

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 30€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 6 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 6 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!