Αλκης Γκίνης ζωγραφική 45 χρόνια

Έκπτωση
30%
Τιμή Εκδότη: 40.00
28.00
Τιμή Πρωτοπορίας
+
148260
Συγγραφέας: Γκίνης, Άλκης
Εκδόσεις: Ιωλκός
Σελίδες:158
Ημερομηνία Έκδοσης:1/12/2002
Διαθεσιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Θεσσαλονίκη:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες
Πάτρα:
Με παραγγελία σε 2-5 εργάσιμες ημέρες

Ο ελληνικός σουρρεαλισμός με το έργο του Αλκη Γκίνη και τον δυναμισμό των φαντασιώσεών του, εμπλουτίζεται σ ένα μεγάλο βαθμό. Από τα πρώτα του βήματα μέχρι σήμερα, ο ζωγράφος αυτός, υπηρέτησε το φανταστικό με μια διάθεση να κάνει το μυστήριο χειροπιαστό.





Ξεχωριστή περίπτωση στα εικαστικά μας πράγματα ο ζωγράφος και γλύπτης Αλκης Γκίνης. Γεννήθηκε το 1933 στην Αθήνα, αλλά σπούδασε στο Λονδίνο, όπου και πρωτοαναδείχθηκε. Εχει ταξιδέψει και ζήσει σε πολλές πρωτεύουσες της Ευρώπης, όπου επίσης, άλλοτε με προσωπικές εκθέσεις και άλλοτε με συμμετοχή σε ομαδικές, παρουσίασε έργα του. Τώρα, μοιράζει το δημιουργικό χρόνο του ανάμεσα σε Πάρο και Αθήνα. Στη ζωγραφική του Αλκη Γκίνη διακρίνονται δύο κυρίως στοιχεία: η έμφαση στην παραδοσιακή λεπτομέρεια -μια μανία σχεδόν ακαδημαϊκή- και η υπερρεαλιστική «σκηνοθεσία» της όλης εικόνας. Ενδεικτικά παραδείγματα αυτής της τέχνης βλέπει ο αναγνώστης του λευκώματος κυρίως στα πορτρέτα του καλλιτέχνη. Αλλά δεν είναι μόνο τα πορτρέτα που κερδίζουν την προσοχή και το χρόνο του ζωγράφου. Υπάρχουν έργα του που γεφυρώνουν το χάσμα ανάμεσα στον υπερρεαλισμό και τη (λεγόμενη) ποπ-αρτ. Πάντως, στο παρόν τουλάχιστον λεύκωμα τοπία αμιγή δεν παρατηρούνται. Οπου απεικονίζονται τόποι είναι για να περιβάλλουν το θέμα και συνήθως θυμίζουν θαλασσινά μέρη. Κείμενα πολλών, Ελλήνων και ξένων, δείχνουν την απήχηση αυτής της ζωγραφικής.



ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 28/02/2003






ΚΡΙΤΙΚΗ



Πέντε σχεδόν δεκαετίες πλούσιας δημιουργικής παρουσίας στα εικαστικά πράγματα της χώρας μας συμπληρώνει ο ζωγράφος και γλύπτης Αλκης Γκίνης. Και με την ευκαιρία της επικείμενης έκθεσής του στην γκαλερί Αργώ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ιωλκός ένα λεύκωμα-κιβωτό που μας δίνει μια πλήρη διαχρονική εικόνα της δουλειάς του. Χρήσιμο εργαλείο για τον μελετητή της εικαστικής παραγωγής αλλά και για καθέναν που ιχνηλατεί ξεχωριστούς δρόμους στην ατέρμονη περιπέτεια των χρωμάτων, το λεύκωμα, χωρισμένο σε περιόδους, είναι ένας ευφραδής οδηγός των εσωτερικών του αναζητήσεων. «Τα βασικά χαρακτηριστικά της είναι η αποσπασματικοποίηση των μορφών και η υπαινικτικότητα του χώρου, η γενικά ελλειπτική οργάνωση και η χρησιμοποίηση μιας συχνά βυζαντινότροπης σχηματοποίησης, η αντίθεση του ρεαλισμού των λεπτομερειών με τον αντιρεαλισμό του συνόλου και η αινιγματικοποίηση της ζωγραφικής επιφάνειας» λέει για την περίοδο 1974-1975 στη δημιουργία του ζωγράφου ο ακαδημαϊκός Χρύσανθος Χρήστου. Και ο επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης Μάνος Στεφανίδης είκοσι τρία χρόνια αργότερα επισημαίνει: «Ο βιοσουρεαλισμός του Γκίνη επιμένει στον κόσμο που κρύβεται μέσα στο ανθρώπινο σώμα, ένα σώμα που μεταμορφώνεται συνέχεια σε μια μηχανή εικόνων, μια φόρμα που μεταλλάσσεται».

Φυλλομετρώντας το λεύκωμα αυτού του καθαρόαιμου έλληνα σουρεαλιστή, ο οποίος κατά τον Νίκο Γαβριήλ Πεντζίκη «γεμίζει τα αζωγράφιστα μέρη των πινάκων του με λουκάνικα γαστριμαργικά και φαλλικά σύμβολα των από τα ύψη του ουρανού απειλών», αντικρίζει κανείς όλες τις αποχρώσεις της αβύσσου, από το πιο μελανό ίσαμε το πιο φωτεινό. Ακόμη και οι προσωπογραφίες και τα νεροχρώματά του - πιο παιχνιδιάρικα και ράθυμα εκείνα, πάντα όμως αισθησιακά - κλείνουν μέσα τους έναν μυστικό κραδασμό, που αφήνει ανοιχτές όλες τις πιθανότητες. «Εχω γράψει κι άλλη φορά γι αυτόν τον αδυσώπητο συνδυασμό στους πίνακες του Γκίνη, τα λαμπρά πράγματα και ο λαμπρός θάνατος, παράλληλα» γράφει ο Γιώργος Ιωάννου. «Η ερήμωση που προχωρεί μεγαλόπρεπα και πολύ φυσικά, χωρίς δραματικότητες και απελπισίες. Είναι η ερήμωση, όχι η ερημιά ούτε η καταστροφή, αλλά η φυσικότατη ερήμωση με τα διάφορα τέρατά της: θηριώδεις κότες, σαρκοβόρες γαλοπούλες, σπουργίτια ετοιμοθάνατα, χελιδονόψαρα πάνω σε βενζιναντλίες, από τις οποίες βέβαια έχει απορρεύσει ο θάνατος, και άνθρωποι, σαν ανοιγμένες, ξεσκέπαστες μηχανές, με τους διόλου σιχαμερούς μα ψυχρούς μηχανισμούς τους στη φόρα».

Εκτός από τον ποιητή Εκτορα Κακναβάτο που προλογίζει με τον δικό του έμμετρο τρόπο το λεύκωμα, τα κείμενα που μας μυούν στο ποιητικό σύμπαν του Αλκη Γκίνη υπογράφουν οι κριτικοί τέχνης Barbara Wright, Max Chapman, Max-Wykes Joyce και Κλεοπάτρα Λεονταρίτου, οι ιστορικοί τέχνης Νέλλη Μισιρλή και Στέλιος Λυδάκης, οι ποιητές Νίκος Καρούζος και Γιάννης Κοντός. Η έκδοση συμπληρώνεται από βιογραφικό σημείωμα του καλλιτέχνη και κατάλογο των ομαδικών και ατομικών του εκθέσεων.



Δ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ

ΤΟ ΒΗΜΑ , 02-03-2003
Συγγραφέας:
Γκίνης, Άλκης
Εκδότης:
Ιωλκός
Σελίδες:
158
ISBN:
9789604262731
Ημερομηνία Έκδοσης:
1/12/2002

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Γράψτε μια κριτική
ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα με αγορές > 20€

ΒΙΒΛΙΑ ΧΕΡΙ ΜΕ ΧΕΡΙ

Γιατί τα βιβλία πρέπει να είναι φτηνά!

ΕΩΣ 24 ΑΤΟΚΕΣ ΔΟΣΕΙΣ

Μέχρι 24 άτοκες δόσεις με την πιστωτική σας κάρτα!