Πρωτοπορία - Βιβλία , περιοδικά , κόμικς
  Ο λογαριασμός μου |  Η Βιβλιοθήκη μου  |   Το Καλάθι μου  |  Ολοκλήρωση αγοράς 
Σύνθετη αναζήτηση   Δημοφιλείς Αναζητήσεις
 
  ΑΡΧΗ  |  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ  |  ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ  |  ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ  |  ΕΠΑΝΑΓΟΡΑ (pdf)  |  ΝΕΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ  |  NEWSLETTER  |  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
20FreeDelivery20180716
 
2hand
 
Κατάλογος
 
 
Νέες Εκδόσεις Περισσότερα
 
Η μελωδία της αμαρτίας
Η μελωδία της αμαρτίας
16,65€
 
Ασφάλεια
 


Safe redirect to Eurobank
 
Αρχή » Θέματα » Λογοτεχνία » Ξένη πεζογραφία » Η πτώση
 
Η πτώση
Η πτώση
Συγγραφείς:   Αλμπέρ Καμύ
 
Θέμα:  Ξένη πεζογραφία
Εκδότης: Γράμματα
Μετάφραση:  Ιωάννα Ευθυμιάδου
Σελίδες:  122
Ημ. Έκδοσης: 01/01/1987
5,20€
Τιμή Πρωτοπορίας
Τιμή Εκδότη: 6,50€
Έκπτωση: 20%
 
Κριτικές
Γράψτε μια νέα κριτική
Διαθεσιμότητα στα
βιβλιοπωλεία μας
Αθήνα: Άμεσα διαθέσιμο
Θεσσαλονίκη: Άμεσα διαθέσιμο
Πάτρα: Άμεσα διαθέσιμο
Περιγραφή:
Εδώ και λίγο καιρό λοιπόν, εξασκώ στο Μέξικο-Σίτι το χρήσιμο επάγγελμά μου. Συνίσταται κατά πρώτον, αποκτήσατε την σχετική εμπειρία, στο να προβαίνω σε δημόσια εξομολόγηση όσο συχνότερα γίνεται. Κατηγορώ τον ευατό μου, επί μακρόν και δια μακρών. Δεν είναι δύσκολο. Τώρα πιά έχω μνήμη. Προσοχή όμως, δε με κατηγορώ χονδροειδώς, με δυνατά στηνθοκοπήματα. Οχι, πλέω απαλά, πολλαπλασιάζω τις αποχρώσεις καθώς και τις παρεκβάσεις, προσαρμόζω εντέλει τα λόγια μου στον ακροατή, τον οδηγώ να πλειοδοτήσει. Αναμιγνύω ό,τι με αφορά και ό,τι αφορά τους άλλους. Παίρνω τα κοινά χαρακτηριστικά, τις εμπειρίες που έχουμε από κοινού υποφέρει, τις αδυναμίες που μοιραζόμαστε, τον καλό τόνο, τον άνθρωπο τελικά της εποχής, όπως ταλανίζεται μέσα σε μένα και μέσα στους άλλους. Μ αυτά φτιάχνω ένα πορτρέτο που είναι όλων και κανενός. Μια μάσκα εν συνόλω, που μοιάζει αρκετά με τις μάσκες του καρναβαλιού, πιστές και απλοποιημένες συγχρόνως, και που μπροστά τους λες: "Επ! κάπου τον έχω συναντήσει αυτόν!" Όταν τελειώνει το πορτρέτο, όπως απόψε, το δείχνω όλος θλίψη: "Ιδού, αλίμονο, τι είμαι!" Το κατηγορητήριο ολοκληρώνεται. Αλλά μονομιάς, το πορτρέτο που προβάλλω στους συγχρόνους μου γίνεται καθρέφτης. . .
Κριτικές
Τατιάνα Τσαλίκη 5 από 5 αστέρια! 31/01/2015
Η Ευρώπη του Καμύ
Της Τατιανας Τσαλικη- Μηλιωνη*

Ενας από τους σημαντικότερους διανοούμενους και συγγραφείς της εποχής μας: μυθιστοριογράφος, δοκιμιογράφος, θεατρικός συγγραφέας, φιλόσοφος, ο Αλμπέρ Καμύ έθρεψε τη μεταπολεμική σκέψη με τον προβληματισμό του γύρω από τις δύο βασικές έννοιες, του «παραλόγου» και της «εξέγερσης».

Γεννήθηκε στο χωριό Μοντοβί τής υπό γαλλική τότε κατοχή Αλγερίας, από Γαλλο-Αλσατό πατέρα και μητέρα ισπανικής καταγωγής. Δυστυχισμένα παιδικά χρόνια, μέσα στη φτώχεια και τη στέρηση. Οι δυο του δάσκαλοι, Louis Germain και Jean Grenier, τον καθοδηγούν και θα τον σημαδέψουν. Διαβάζει ελληνική φιλοσοφία και ελληνικά. Προσβάλλεται από φυματίωση, που θα τον παιδέψει πολύ. Εντάσσεται στο Κομμουνιστικό Κόμμα και σε λίγο αποβάλλεται ως τροτσκιστής. Ετοιμάζει το δίπλωμα ανωτέρων σπουδών, αρνείται τη θέση του καθηγητή και δημοσιεύει το 1937 το πρώτο του βιβλίο: «Από την καλή κι από την ανάποδη».

Το 1940 πηγαίνει στο Παρίσι και συνεργάζεται με την παράνομη Combat. Συνδέεται με τους λογοτεχνικούς κύκλους, τους υπαρξιστές και τον Σαρτρ. Η σχέση των δύο θα διαταραχθεί, όταν θα καταγγείλει xτα ολοκληρωτικά καθεστώτα και τα ιδεολογικά μπλοκ. Αλλωστε, ποτέ δεν συμβιβάστηκε με τον μηδενισμό και τον υπαρξισμό του Σαρτρ. Είναι η εποχή του πολέμου, της γερμανικής κατοχής, της αντίστασης, της απελευθέρωσης και της δράσης του απελευθερωτικού μετώπου της Αλγερίας.

Η αντίθεση Βορρά - Νότου

Το έργο του αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα: δοκίμιο, μυθιστόρημα, θέατρο. Ξεκινώντας από το «παράλογο» και την «εξέγερση», χτίζει μιαν ισορροπία μεταξύ της ατομικής απαίτησης για ευτυχία και του συλλογικού αιτήματος της αλληλεγγύης. Τα μυθιστορήματα «Ο Ξένος», «Η Πανούκλα» και «Η Πτώση» αποτελούν σταθμούς στη λογοτεχνική του πορεία, μαζί με τη θεωρητική τους στήριξη: τον «Μύθο του Σισύφου» και τον «Επαναστατημένο άνθρωπο», το τελευταίο κεφάλαιο του οποίου αναφέρεται στην αντίθεση Βορρά και Νότου. Πάντως, από νωρίς η Μεσόγειος και το «ελληνικό κλίμα» τον επηρέασαν: «Η θάλασσα, ο ήλιος, ο ανεξάντλητος γεωγραφικός και πολιτιστικός χώρος, η κοιτίδα της εξέλιξης του ανθρώπου... Ενιωθα Ελληνας που ζει σ' έναν χριστιανικό κόσμο».

Το 1933 γράφει το μοναδικό του ποίημα «Mediterranee», που αποτελεί τη μήτρα του στοχασμού του, σταθερό σημείο αναφοράς στο έργο του. Υπάρχει βαθιά ενότητα φυλής και πνεύματος στους μεσογειακούς λαούς. Το κέντρο του πολιτισμού βρίσκεται στη Μεσόγειο και τονίζεται η αντίθεση Βορρά - Νότου ως στάση και τρόπος ζωής: «Ισπανοί, Αλσατοί, Ιταλοί, Ελληνες, Μαλτέζοι, Εβραίοι, εδώ συναντώνται». Και βέβαια αυτή η μεσογειακή κουλτούρα και ενότητα παρουσιάζει το πρόσωπο ενός νέου ανθρωπισμού.

Στο πρώτο του ταξίδι στην Ελλάδα, σε συνέντευξή του στον Λ. Καραπαναγιώτη των «Νέων», στις 28 Απριλίου 1955, λέει τα εξής: «Για μένα η Ελλάδα είναι η πατρίδα, η θάλασσα, για εμάς τους μεσογειακούς είναι η πηγή. Η Μεσόγειος έχει ένα συστατικό στοιχείο που της επιτρέπει να ισορροπεί τα πάντα, μας δίνει το αίσθημα του μέτρου. Δέχεται την τρομακτική πίεση του σύγχρονου κόσμου, ανοίγεται στην εισβολή των ξένων ιδεολογιών κι ύστερα τους δίνει κάποια ισορροπία... Εμείς οι μεσογειακοί έχουμε ιστορία δύο χιλιετηρίδων, ενώ λ.χ. οι Γερμανοί δύο αιώνων. Μεταξύ τους είναι μοιραίο να υπάρχει κάποια διαφορά». Θα δώσει μια διάλεξη στον Παρνασσό και θα πάρει μέρος στη συζήτηση, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, για «το μέλλον του ευρωπαϊκού πολιτισμού». Απαντώντας στους συνομιλητές του, ο μεσογειακός Καμύ συναντά τον Ευρωπαίο. Υπεραμύνεται του πλουραλισμού της Ευρώπης, με τις αντίθετες αξίες και την ποικιλία της σκέψης, και προβληματίζεται για την ενοποίηση και το περιεχόμενο των αξιών της - ζητήματα τόσο επίκαιρα σήμερα.

Ποτέ δεν χάσαμε την ελπίδα

Στα «Γράμματα σ' ένα φίλο Γερμανό», που κυκλοφόρησαν στην κατεχόμενη Γαλλία, εκφράζει την προσήλωσή του στην Ευρώπη λέγοντας: «Αγαπώ υπερβολικά τη χώρα μου για να είμαι εθνικιστής. Ποτέ δεν χάσαμε την ιδέα και την ελπίδα της Ευρώπης... Η Ευρώπη θα χρειαστεί ακόμα να γίνει. Πάντα χρειάζεται».

Το 1959 έρχεται ξανά στην Ελλάδα, σε κρουαζιέρα στο Αιγαίο, με τον φίλο του Μισέλ Γκαλιμάρ, συνεπιβάτη αργότερα στο μοιραίο δυστύχημα. Το 1957, στην ομιλία του στη Στοκχόλμη κατά τη βράβευσή του με το Νομπέλ Λογοτεχνίας, είχε μιλήσει για την τέχνη και τον ρόλο του συγγραφέα: «Η τέχνη δεν είναι μοναχική απόλαυση... και δεν είναι για μένα πάνω απ' όλα. Ο ρόλος του συγγραφέα είναι να αρνείται το ψεύδος και να αντιστέκεται στην καταπίεση». Το 1949 ο Καμύ είχε συνυπογράψει την έκκληση των Γάλλων διανοουμένων για τη σωτηρία των καταδικασθέντων σε θάνατο Ελλήνων αριστερών και το 1955 δημοσίευσε στην εφημερίδα «L' Express» επιστολή για τη σωτηρία του Κύπριου αγωνιστή Μιχάλη Καραολή (L' enfant grec). Ο Αλμπέρ Καμύ σκοτώθηκε στις 4 Ιανουαρίου 1960 σε αυτοκινητικό δυστύχημα.


Η κ. Τατιάνα Τσαλίκη- Μηλιώνη είναι ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η Καθημερινή, 7/4/2013
Σπύρος Γουναρόπουλος 5 από 5 αστέρια! 23/11/2012
Εκπληκτικό βιβλίο με έναν μονόλογο εθελούσιας "πτώσης".
Περισσότερα...
Οι πελάτες που αγόρασαν αυτό το βιβλίο αγόρασαν επίσης
Ο Στόουνερ
Ο Στόουνερ
Camus: The outsider
Camus: The outsider
Ταξίδι στο κέντρο της γης
Ταξίδι στο κέντρο της γης
Από τη Γη στη Σελήνη
Από τη Γη στη Σελήνη
Βιβλία που είδατε
 

 
 
Arkas
 
Bestsellers
 
Αυτό ήταν η ζωή; Τότε άλλη μία φορά!
Ο Προφήτης απελπίζεται
Κουτσό
Έχε γεια γαμημένε κόσμε
Ημερήσια διάταξη
Περί βεβαιότητος
Ζοζεφίν Μπέηκερ
Η συνείδηση του Ζήνωνα
Ποιος μπορεί να μας γιατρέψει
Η λευκή Καραϊβική
Τα 20 πρώτα (15ημέρου)
Τα πρώτα των 12 μηνών
Τα πρώτα των 36 μηνών
Παιδικά ευπώλητα βιβλία
 
 
1. Εκδόσεις αποκλειστικά!
 
Αποστολή σε φίλο
 
 
Αποστολή στοιχείων βιβλίου σε φίλο σας